Ψtalk: “Έχω άγχος υγείας για εμένα και για τα παιδάκια μου”
ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn

Ψtalk: “Έχω άγχος υγείας για εμένα και για τα παιδάκια μου”

Καλησπέρα σας,
Η αδερφή μου πριν από 12 χρόνια είχε διαγνωστεί με καρκίνο στα 30 της χρόνια, ευτυχώς κατάφερε μετα από μεγάλο αγώνα νά το ξεπεράσει και σήμερα να είναι καλά. Την ανακοίνωση τόσο στην ίδια όσο και στους γονείς μου την είχα κάνει εγώ μιας και οι γιατροί ενημέρωσαν εμένα τότε. Και ήταν η χειρότερη στιγμή της ζωής μου. Μετά από 10 χρόνια εγώ απέκτησα τα δικά μου παιδάκια και από τότε ζω τον δικό μου εφιάλτη με τις φοβίες που πιο πριν δεν είχα. Συγκεκριμένα έχω άγχος υγείας για εμένα και για τα παιδάκια μου. Ότι και να δω σε εμένα η στα παιδιά αγχώνομαι και βάζω συνεχώς τα χειρότερα στο μυαλό μου. Ότι μπορεί να είναι καρκίνος συγκεκριμένα. Ψαχνω στο διαδίκτυο και εκεί βρίσκω τα χειρότερα σε σημείο που πιστεύω ότι κάτι κακό μου συμβαίνει. Για κάποια διαστήματα είμαι πολύ χαλαρή όταν ασχολούμαι με άλλα πράγματα η όταν παίζουμε με τα παιδιά μου. Υπάρχουν φορές που περνάνε ακόμη και εβδομάδες που είμαι χαλαρή. Ωστόσο όταν κάνω αυτές τις σκέψεις ξανά είναι πολύ βασανιστικό. Αυτό που με φοβίζει είναι μην πάθω κάτι και τα αφήσω, μην δεν έχουν την μανούλα τους. Έχω κάνει ψυχοθεραπεία και μου είπε η ψυχολόγος ότι πρόκειται για άγχος υγείας. Πως μπορώ να το αντιμετωπίσω. Σας παρακαλώ βοηθήστε με. Θέλω να είμαι δίπλα στα παιδάκια μου ουσιαστικά και να μην σκέφτομαι έτσι.

Από τον/την: Pegy


Αγαπητή Πέγκυ,

Σε ευχαριστούμε για τη δύναμη σου να μοιραστείς την ιστορία σου.  Διαβάζοντας τα όσα γράφεις είναι ξεκάθαρο πως η περιπέτεια υγείας της αδερφής σου σε έχει επηρεάσει και δεν σκέφτεσαι αντικειμενικά.

Σου προτείνω τα παρακάτω:

  • Οι οδηγοί  αυτοβοήθειας με ενημερωτικό υλικό και χρήσιμες συμβουλές για την υποχονδρία είναι  ένα πρώτο βήμα αντιμετώπισης.
  • Ακόμα, ασκήσεις που μπορείς να κάνεις μόνη σου, όπως να κρατάς  ημερολόγιο με τις ανησυχίες σου σχετικά με την υγεία και να τις αντικρούεις  με ρεαλιστικά και λογικά επιχειρήματα, θα σε βοηθήσει να αρχίσεις να βλέπεις και να σκέφτεσαι πιο καθαρά.
  • Διαμόρφωσε σχέση εμπιστοσύνης με έναν γιατρό ή ακόμα και με μια ομάδα γιατρών.
  • Άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεσαι και βιώνεις τα σωματικά ενοχλήματα που σε ταλαιπωρούν.
  • Σε τι εξυπηρετούν οι σκέψεις σου; Πού / Πώς σε βοηθάνε;
  • Μήπως ασχολείσαι με κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις;
  • Παρατήρησε  τις  περιόδους έξαρσης του άγχους υγείας και των ενοχλητικών συμπτωμάτων του. Συνήθως το άγχος υγείας εκδηλώνεται σε περιόδους έντονης πίεσης, λόγω οικογενειακών, επαγγελματικών ή άλλου είδους υποχρεώσεων. Όταν  καταλάβεις πότε και για ποιο λόγο εκδηλώνεται το συγκεκριμένο πρόβλημα – αυτομάτως καθίστασαι περισσότερο ικανή  να το ελέγξεις  καθώς μπορείς  να αποφύγεις  τις συνθήκες που  το επιτείνουν.
  • Βρες τρόπους να χαλαρώνεις- όπως ασκήσεις ηρεμίας, περπάτημα.

Συμπερασματικά, η  δυσλειτουργικότητα που μπορεί να προκαλέσει στην καθημερινή ζωή η συγκεκριμένη μορφή άγχους,  είναι αυτή που καθιστά απαραίτητη τη θεραπευτική παρέμβαση.

Η πιο αποτελεσματική θεραπεία είναι η Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (ΓΣΘ),

Η Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία είναι μία μορφή ψυχοθεραπείας που επικεντρώνεται στις σκέψεις και στη συμπεριφορά μας. Η βασική ιδέα της συγκεκριμένης θεραπείας είναι ότι οι σκέψεις μας για μια κατάσταση (π.χ. ανησυχία για καρκίνο) επηρεάζουν το πώς αισθανόμαστε (φοβισμένοι και ανήσυχοι) και κατ’ επέκταση το πώς συμπεριφερόμαστε. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε την τάση να αποδίδουμε ένα συγκεκριμένο νόημα στις καταστάσεις που βιώνουμε , δεν είναι η κατάσταση που σου προκαλεί άγχος, αλλά το νόημα που της έχεις δώσει – είτε είναι ακριβές είτε όχι.

Και, όταν έχεις άγχος, δίνεις στις σκέψεις σου μεγάλο νόημα, και άρα, πολλή δύναμη.

Μέσα από τη συγκεκριμένη θεραπεία, θα μάθεις  να προσεγγίζεις τις ανήσυχες καταστάσεις της ζωής σου διαφορετικά, και  να γίνεις ο θεραπευτής του εαυτού σου, καθώς μαθαίνεις νέα εργαλεία και εξασκείσαι σε χρήσιμες στρατηγικές, τις οποίες θα έχεις στη διάθεσή σου ακόμα κι όταν η θεραπεία τελειώσει.

Να θυμάσαι πως: τα παιδιά «ρουφάνε» τα συναισθήματα των γονέων επομένως με τη στάση και τη συμπεριφορά σου ενδεχομένως δημιουργήσεις έντονο αίσθημα ανασφάλειας, μεταφέρεις φόβους που δεν γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν και τέλος ενισχύσεις /καλλιεργήσεις φοβίες τους. Τα παιδιά είναι καλά όταν είναι και η μητέρα τους!

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Γραμμένο από
Παναγοπούλου Ειρήνη, Κλινική Ψυχολόγος, MSc.

Archives

Categories