in

Ψtalk: “Έχω κρίσεις πανικού, δισκαταποσία και αγοραφοβία.”

Απαντά η Ειρήνη Παναγοπούλου, Κλινική Ψυχολόγος MSc. – Ψυχοθεραπεύτρια

Έχω κρίσεις πανικού και δισκαταποσία από αυτό εδώ και 3 χρόνια. Πήγα σε ψυχολόγο, δεν με βοήθησε ή έστω δεν είδα κάποια αλλαγή. Παίρνω αντικαταθλιπτικά ένα χρόνο. Έχω και αγοραφοβία. Όλα αυτά μου είχαν διαλύσει τη ζωή και τα καλύτερα μου χρόνια!Νιώθω κόμπλεξ με το πρόσωπο μου, αφού δεν με θεωρώ ούτε καν κανονική αλλά προς άσχημη. Είμαι όλη μέρα σπίτι. Οι φίλοι μου έρχονται εδώ. Με το αγόρι μου δεν κάνω κάτι, να βγούμε, να διασκεδάσουμε, αφού εγώ δεν την παλεύω έξω… Είμαι σε απόγνωση.

Από τον/την: Θ.


Αγαπητή Θ.,

Καλό θα ήταν να μπεις σε μια διαδικασία κατανόησης του τί κάνεις λάθος. Προσπάθησε να πάρεις τη ζωή σου στα χέρια σου!

Εξέτασε όλα τα στοιχεία, σε όσο μπορείς πιο ρεαλιστική βάση, και συνειδητοποίησε πως ο κίνδυνος από τον οποίο νομίζεις ότι απειλείσαι δεν είναι και τόσο μεγάλος.

– Ποιο είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να συμβεί;

-Πόσες πιθανότητες πραγματικά έχει αυτό να συμβεί;

Θα σου πρότεινα τη βοήθεια από ειδικό -να προσπαθήσεις άλλη μια φορά- και συγκεκριμένα τη ΓΣΘ-Γνωσιακή Συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία. Μέσω της  συγκεκριμένης μορφής ψυχοθεραπείας, θα μάθεις πώς μπορεί να αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι και νιώθεις, ώστε να αλλάξεις την ερμηνεία που δίνεις στον εαυτό σου για τις κρίσεις πανικού/αγοραφοβίας καθώς και να αντιμετωπιστεί η κατάθλιψη, σε συνδυασμό με την φαρμακευτική αγωγή σου.

Το κλειδί είναι η διαχείριση και για να το πετύχεις  αυτό είναι απαραίτητη η βοήθεια από ειδικό-κλινικό ψυχολόγο.

Άλλαξε τον τρόπο σκέψης σου. Το μυαλό μας είναι ένας ιδιαίτερα δημιουργικός αφηγητής. Κάποιες φορές, αυτό είναι καλό, ενώ άλλες στιγμές, αυτή η ιδιότητά του μας κάνει να νιώθουμε χειρότερα. Αυτό κάνει το μυαλό μας: Φλυαρεί.

Συνειδητοποίησε την αλήθεια! Οι σκέψεις είναι απλά σκέψεις. Ξεκίνα να βλέπεις τις σκέψεις σου αυτό που πραγματικά είναι.

Επικεντρώσου στο ποιά πραγματικά είσαι. Μην εστιάζεις τόσο στην εξωτερική εμφάνισή σου και απελευθερώσου από το τι μπορείς και τι δεν μπορείς να κάνεις… σκέψου, Τί πιστεύουν οι φίλοι μου για μένα;

(Είμαστε σε θέση να υπερασπιστούμε μια συμπονετική αντίληψη για τον εαυτό μας, όταν σκεφτόμαστε τι θα έλεγε ο πιο στενός φίλος μας για εμάς).

Δήλωση αυτο-αποδοχής. Αντί να βλέπεις τον εαυτό σου επικριτικά ή να εστιάζεις σε αυτά που χρειάζεται να αλλάξεις, δες μέσα από την οπτική της αυτο-αποδοχής. Μπορείς να σταθείς μπροστά στον καθρέφτη, να κοιτάξεις τον εαυτό σου στα μάτια και να πεις:

 Βρίσκομαι ακριβώς εκεί που χρειάζομαι να είμαι ; ή Έχω όλα όσα πραγματικά χρειάζομαι;

Τί έχω καταφέρει ήδη στη ζωή μου και ποιά είναι τα δυνατά μου σημεία;

Ποιοί οι στόχοι μου; Είναι μικροί και εφικτοί για να κατορθώσω να τους πετύχω σταδιακά;

Να θυμάσαι: Χρειάζεται κυρίως η δική σου προσπάθεια- η επαφή με τον εαυτό σου και η σχέση που έχεις μαζί του.

Μπορείς να προσπαθήσεις περισσότερο! 

What do you think?

Γράφει η Αλεξάνδρα Ριζεάκου, Ψυχολόγος.

Κοινωνική νοημοσύνη: Ένα σπουδαίο εργαλείο της ανθρώπινης φύσης, στην διάθεση μας.