in

Ψtalk:”Χώρισα από μία μεγάλη σχέση και δεν ξέρω πώς να διαχειριστώ τα συναισθήματά μου”

Aπαντά η Ιωάννα Σεπιάδου, Ψυχολόγος MSc

Χώρισα από μία μεγάλη σχέση και πονάω πάρα πολύ καθημερινά. Σκέφτομαι συνέχεια ότι θέλω να γυρίσει πίσω ο πρώην σύντροφός μου και δεν ξέρω πώς να διαχειριστώ την κατάσταση.

Από την: Ιωάννα


Αγαπητή Ιωάννα,

καταλαβαίνω πως είσαι συναισθηματικά δεμένη με τον πρώην σύντροφό σου, καθώς δεν μπορείς να αφήσεις πίσω την πρώην σχέση σου και να συνεχίσεις την καθημερινότητά σου χωρίς να πονάς.

Τα συναισθήματα μετά από έναν χωρισμό είναι πολύ έντονα και κάποιες φορές αρκετά δύσκολο να ξεπεραστούν. Ωστόσο, τα συναισθήματα αυτά πρέπει να εκφραστούν γιατί όσο τα κρατάμε μέσα μας ή προσπαθούμε να μειώσουμε την έντασή τους, τόσο παρατείνεται και ο χρόνος εμφάνισής τους. Η σωστή διαχείριση και έκφραση των συναισθημάτων αυτών θα βοηθήσει στην ολοκλήρωση της διεργασίας του χωρισμού.

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσεις και να πιστέψεις μέσα σου ότι αυτή η κατάσταση της στενοχώριας δεν θα είναι μόνιμη. Μετά από ένα διάστημα βίωσης έντονων συναισθημάτων όλοι επανερχόμαστε στα φυσιολογικά συναισθήματα, τα οποία ελέγχουμε καλύτερα. Όσο πιο σύντομα αποδεχτείς τη νέα κατάσταση, τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσεις να την ξεπεράσεις.

Από αυτά που γράφεις αντιλαμβάνομαι πως η ίδια δεν επιθυμούσες καθόλου αυτόν το χωρισμό και η απόφαση ήταν του πρώην συντρόφου σου. Καθώς βρίσκεσαι σε αυτήν την κατάσταση, πιστεύω πως δεν θα πρέπει να παρακαλέσεις τον πρώην σύντροφό σου να γυρίσει. Αν αισθάνεσαι ότι υπάρχει μία πιθανότητα να τα βρείτε ξανά, είναι καλύτερο να αφήσεις τον χρόνο να το δείξει και να μην πιέσεις τα πράγματα. Όμως, όπως και να εξελιχθεί η κατάσταση, είναι σημαντικό να βοηθήσεις τον εαυτό σου να ορθοποδήσει.

Πώς μπορούμε, ωστόσο, να ξεπεράσουμε έναν χωρισμό και να βοηθήσουμε τον εαυτό μας ώστε οι αναμνήσεις που έχουμε από την προηγούμενη σχέση να μην μας επηρεάζουν αρνητικά; 

Ο χωρισμός είναι μια ευκαιρία να ανανεώσουμε τον εαυτό μας και να θέσουμε νέους στόχους. Θα πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε σαν μία νέα αρχή και όχι σαν να ήρθε το τέλος των πραγμάτων. Τι μπορείς να κάνεις για αυτό;

  • Να συζητήσεις τον πόνο σου με κάποιο κοντινό σου πρόσωπο που είναι πρόθυμο να σε ακούσει και να σε κατανοήσει.
  • Να βγεις μία βόλτα με φίλους-ες και να θυμηθείς πράγματα που μπορεί να έκανες ελεύθερη και τα άφησες πίσω όταν ξεκίνησε η προηγούμενη σχέση σου.
  • Να αφιερώσεις λίγο περισσότερο χρόνο στην οικογένειά σου. Είναι και αυτό μία ανάπαυλα από τη θλίψη που νιώθεις τώρα.
  • Μπορείς να αφιερώσεις περισσότερο χρόνο σε εσένα και να περιποιηθείς ακόμη περισσότερο την εξωτερική σου εμφάνιση.
  • Μπορείς να ξεκινήσεις γυμναστική ή να τη συνεχίσεις εάν ήδη έκανες.
  • Να δεις μία ταινία με μία υπόθεση που σε ευχαριστεί ή να ξεκινήσεις ένα καινούριο χόμπυ.
  • Μπορείς, ακόμη, να θέσεις νέους στόχους στον επαγγελματικό σου τομέα.

Σε κάθε περίπτωση να θυμάσαι ότι είναι μία δύσκολη περίοδος για εσένα που σύντομα θα τελειώσει και θα βγεις μέσα από αυτή πιο δυνατή. Το μόνο που μένει είναι να πεις στον εαυτό σου “Αξίζω πολλά. Είμαι έτοιμη να το ξεπεράσω και να πάψω να στεναχωριέμαι.”

Αγαπητή Ιωάννα, ελπίζω οι σκέψεις μου να σε βοηθήσουν και να νιώσεις σύντομα καλύτερα! Σε ευχαριστούμε για το θάρρος να μοιραστείς μαζί μας τη δική σου ιστορία. Είμαστε εδώ για οτιδήποτε χρειαστείς.

What do you think?

11 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Σκάκι: εργαλείο ψυχοθεραπείας

Υγιής κοινωνία: Ουτοπία ή πραγματικότητα;