in

Ψtalk:”Τους τελευταίους μήνες σκέφτομαι όλο αρρώστιες και τα χειρότερα”

Απαντά η Στέλλα Καρατζόγλου, Ψυχολόγος

Γεια σας! Είμαι σε μια δύσκολη ψυχολογικά περίοδο. Χωρίς δουλειά, με τον σύζυγό μου να δουλεύει πολύ και “μόνη μου” σε ένα σπίτι με το 4 χρονών κοριτσάκι μου. Τους τελευταίους μήνες σκέφτομαι όλο αρρώστιες και το μυαλό μου πάει συνέχεια στα χειρότερα. Πώς να αποβάλω όλες αυτές τις αρνητικές σκέψεις;

Από την: Αγγελική


Αγγελική,

Θέλω να σε συγχαρώ για το θάρρος που δείχνεις να εκφράζεις ελεύθερα αυτά που αισθάνεσαι και να διερευνάς αυτό που περνά από το μυαλό σου. Καταλαβαίνω πως είσαι μια υπεύθυνη γυναίκα πρώτα και στην πορεία μητέρα που είναι προβληματισμένη και ευαισθητοποιημένη για όσα της συμβαίνουν.

Η κατάσταση που περιγράφεις είναι πιθανό να προβληματίζει και άλλες γυναίκες στην ηλικία ή στη φάση ζωή σου. Οι καταστάσεις που βιώνουμε έχουν φέρει πολλές αλλαγές αφενός στην καθημερινότητα και αφετέρου στον τρόπο σκέψης όλων μας, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Για να πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή, σύμφωνα με τα όσα λες είσαι πλέον χωρίς δουλειά, στο σπίτι με την κόρη σας και έναν σύζυγο που δουλεύει πολύ. Αυτά τα τρία στοιχεία με κάνουν να αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που σε πιέζει περισσότερο και για ποιο λόγο μάλιστα. Είναι αναμενόμενο να είναι δύσκολη η διέξοδος από τις συνέπειες αυτής της πραγματικότητας που περιγράφεις. Πέραν τούτων, αντιμετωπίζεις και την δυσκολία των όσων φτάνουν στα αυτιά σου. Οι τελευταίοι μήνες αποτελούν πρόκληση για την δημόσια υγεία, και πώς να μην σε επηρεάσει αυτή η κατάσταση που ζούμε; Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια είναι κάτι που βασανίζει πολλούς αυτή την περίοδο, μιας και φαίνεται να ήρθαν τα πάνω κάτω με τον τρόπο που προανέφερα.

Ας δούμε όμως λίγο διαφορετικά την συνθήκη που περιγράφεις. Ακούς τα νέα με όλες αυτές τις αρρώστιες και το μυαλό σου πάει στα χειρότερα. Η αγωνία που δείχνεις περιγράφει την υπευθυνότητά σου και την ωριμότητά σου απέναντι σε εσένα και την οικογένειά σου. Είναι λογικό να ανησυχείς, όλοι ανησυχούν, όμως πόσο επηρεάζεται η καθημερινότητά σου από αυτή την ανησυχία;

Χρειάζεται να παρατηρήσεις και να δώσεις μια προσεκτική απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Αν η ανησυχία σου αυτή και οι αρνητικές σκέψεις ου περιγράφεις επαναλαμβάνονται πολλές φορές μέσα στη μέρα ή σε εμποδίζουν να ολοκληρώσεις δραστηριότητες μέσα στη μέρα σου που έκανες με ευκολία ίσως είναι καιρός να απευθυνθείς σε κάποιον ψυχοθεραπευτή. Το να διώξεις μια αρνητική σου σκέψη είναι κάτι που μπορείς να μάθεις να κάνεις με τον καιρό και να σε προστατεύεις. Άλλωστε οι σκέψεις είναι σαν τα κύματα, είτε ευχάριστες είτε αρνητικές έρχονται και φεύγουν αν τις αφήσεις ελεύθερες. Μέσω της εξάσκησης θα θέσεις αυτό το προστατευτικό φράγμα και θα καταφέρεις να δεις τους πραγματικούς σου φόβους και ανασφάλειες, ώστε να ζήσεις μια πιο ευτυχισμένη ζωή για εσένα και την οικογένειά σου.

Εύχομαι με την απάντησή μου να σε βοήθησα να βάλεις τις σκέψεις σου σε μια σειρά και να δεις με άλλη προοπτική τον προβληματισμό σου. Παραμένω διαθέσιμη για ό,τι άλλο μπορεί να χρειαστείς!!

Σε ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη σου,

What do you think?

11 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ: Μία Βαθιά Κοινωνική Πληγή

Γιατί Φανατιζόμαστε;