in

Ψtalk: “Τα τελευταία 8 χρόνια έχω τριχοτιλλομανία”

Απαντά η Στυλιανή Αξή, Ψυχολόγος

Έχω τριχοτιλλομανία απ’ όταν έδινα πανελλήνιες. Στην αρχή ξεκίνησε ασυνείδητα, μετά καταλάβαινα τι έκανα άλλα δεν μπορούσα να το κόψω. Έχουν περάσει 8 χρόνια και δεν το έχω σταματήσει, μου φαίνεται ακατόρθωτο. Σκέφτομαι πλέον ότι ίσως χρειάζονται χάπια για να σταματήσει το μοτίβο σκέψεων που κάνω. Υπάρχουν περίοδοι, όπως το καλοκαίρι, που το μειώνω αισθητά αλλά στην πρώτη αρνητική σκέψη ή στο πρώτο άγχος ξαναγυρνά.

Από την: Κάτε


 

Αγαπητή Κατε,

σ’ ευχαριστούμε που ανοίχτηκες και μοιράστηκες την ιστορία σου μαζί μας, και με αυτό τον τρόπο διεκδικείς χώρο ώστε να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις τη δυσκολία σου και να βοηθήσεις τον εαυτό σου.

Από τις μέχρι τώρα έρευνες, φαίνεται πως η τριχοτιλλομανία μπορεί να οφείλεται τόσο σε νεύρο-βιολογικούς παράγοντες όσο και περιβαλλοντικούς. Η σοβαρότητά της ποικίλλει ανάλογα με το άτομο και ως εκ τούτου και η θεραπεία της. Σε ήπια εμφάνισή της, μπορεί να αντιμετωπιστεί με μεγάλη συγκέντρωση και επίγνωση. Σε άλλες περιπτώσεις τα άτομα όταν τραβούν τρίχες τους, βιώνουν τόσο έντονη την δύναμη να το κάνουν, που αδυνατούν να σκεφτούν οτιδήποτε άλλο. Μπορεί να γίνει χρόνια με περιόδους έξαρσης και ύφεσης.

Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως αναγνωρίζεις πότε η τριχοτιλλομανία γίνεται ασυνείδητα, πότε συνειδητά καθώς και τις περιόδους που νιώθεις μεγαλύτερη πίεση και η τριχοτιλλομανία γίνεται περισσότερο έντονη. Η εμφάνισή της στις πανελλήνιες, ίσως δείχνει πως εκείνη την περίοδο ασυνείδητα έβρισκες κάποια χαλάρωση και ηρεμία σε αυτή. Θα σου σύστηνα να σκεφτείς τις συνθήκες που βίωνες την περίοδο εκείνη που άρχιζε να εμφανίζεται η τριχοτιλλομανία. Είχες έντονο άγχος, βίωνες πίεση από τον περίγυρό σου, συνέβαινε κάτι άλλο στη ζωή σου που σε επηρέασε και ασυνείδητα απέκτησες τη συνήθεια αυτή ως τρόπο χαλάρωσης; Μετά θα μπορούσες να αναλογιστείς, σε όλα αυτά τα χρόνια που η τριχοτιλλομανία είναι παρούσα, όταν βρίσκεται σε έξαρση, ποιες είναι οι συνθήκες που βιώνεις. Έχουν κάποιο κοινό σημείο που εσένα σου πυροδοτεί την πράξη αυτή; Κάνεις κάποιες συγκεκριμένες σκέψεις; Αν βρεις τις συνθήκες, τις σκέψεις, τα συναισθήματα που βιώνεις όταν προβαίνεις στο τράβηγμα των τριχών, μετά θα σου είναι πιο εύκολο όταν καταλαβαίνεις πως πας να τραβήξεις κάποια τρίχα να προσπαθείς σιγά σιγά να μπλοκάρεις την πράξη αυτή.

Σίγουρα, το σταμάτημα της τριχοτιλλομανίας δεν θα επιτευχθεί από τη μια μέρα στην άλλη. Κάθε αλλαγή δυσκολεύει και μια πράξη η όποια ξεκίνησε ασυνείδητα και πυροδοτείται κάθε φορά που οι συνθήκες του περιβάλλοντος ή οι σκέψεις γίνονται απειλητικές, θέλει χρόνο και προσπάθεια. Θα σου σύστηνα να επισκεφτείς έναν ειδικό ψυχικής υγείας. Θα μπορέσει να σε βοηθήσει να ανακαλύψετε μαζί τις σκέψεις που κάνεις όταν προβαίνεις στο τράβηγμα των τριχών και τις συνθήκες που βιώνεις. Θα τις αντικαταστήσετε με νέες σκέψεις περισσότερο λειτουργικές και υγιείς, και σιγά σιγά θα μπορέσεις να μειώσεις την ένταση της τριχοτιλλομανίας. Τα χάπια είναι κάτι που ο ειδικός ψυχικής υγείας που θα σε αξιολογήσει, θα κρίνει αν είναι απαραίτητα και βοηθητικά για εσένα.

Αγαπητή Κάτε, η αντιμετώπιση της τριχοτιλλομανίας είναι κάτι που από την πλευρά σου απαιτεί να προσπαθήσεις και να εστιάσεις στον εαυτό σου, ώστε να μπορέσεις να τον βοηθήσεις. Το γεγονός πως κατανοείς τη δυσκολία σου και αναγνωρίζεις πότε γίνεται περισσότερο και πότε λιγότερο έντονη, δείχνει πως έχεις επίγνωση της δυσκολίας που αντιμετωπίζεις και αυτό είναι μονό θετικό για την έκβασή της.

Ελπίζω οι σκέψεις μου να σου φανούν βοηθητικές. Είμαστε στη διάθεσή σου για οτιδήποτε χρειαστείς.

What do you think?

12 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Νιώθω ότι οι φίλες μου δεν χαίρονται για τις χαρές μου”

Ψtalk: “Φοβάμαι ότι σε όλη μου τη ζωή θα είμαι άχρηστη”