in

Ψtalk: “Πνίγομαι από την θλίψη για την απώλεια του πατέρα μου”

Aπαντά η Ιωάννα Σεπιάδου, Ψυχολόγος MSc

 Χθες έχασα ξαφνικά τον πατέρα μου από ανακοπή. Δεν πρόσεξε ποτέ τον εαυτό του, έπινε και είχαμε σχέσεις άσχημες ωστόσο τον τελευταίο καιρό, τα τελευταία χρόνια τον είχα συγχωρήσει και είχαμε καλές σχέσεις. Αισθάνομαι ότι πνίγομαι από την θλίψη και δεν ξέρω αν μπορώ να υποστώ την κηδεία. Ωστόσο αισθάνομαι ότι πρέπει να είμαι εκεί. Γιατί αισθάνομαι σαν να πνίγομαι; Πώς μπορώ να μετριάσω αυτό το συναίσθημα;

Από τον: AlienGuy


Αγαπητέ AlienGuy,

θα θέλαμε να σε ευχαριστήσουμε που βρήκες το θάρρος να μοιραστείς μαζί μας αυτό που σε απασχολεί και να εκφράσουμε τα θερμά συλληπητήριά μας. Διαβάζοντας το μήνυμά σου κατανοώ ότι βιώνεις μία δύσκολη μέρα και μία δύσκολη περίοδο  έπειτα από την ξαφνική απώλεια του πατέρα σου.

Αρχικά, θα ήθελα να σταθώ στο γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό είχαν αποκατασταθεί οι σχέσεις με τον πατέρα σου. Είναι πολύ σημαντικό το ότι είχατε μία καλή σχέση, τόσο για εσένα όσο και για εκείνον, καθώς δεν έφυγε με την πικρία μήπως δεν τον είχες συγχωρήσει για τις επιλογές του. Όσον αφορά στο πένθος, πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που υπάρχουν στη ζωή. Κάθε άνθρωπος, όταν έρθει αντιμέτωπος με το θάνατο ενός αγαπημένου του προσώπου, μπορεί να βιώσει μία σειρά δύσκολων και αρνητικών συναισθημάτων. Το να νιώθεις τόση θλίψη σε σημείο που να αισθάνεσαι ότι πνίγεσαι από αυτήν είναι απόλυτα λογικό και κατανοητό.

Η κατανόηση της διαδικασίας του πένθους μπορεί να αποβεί πολύ σημαντική για τη διαχείρισή του. Δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος τρόπος αντίδρασης στο πένθος. Ο καθένας μας μπορεί να αντιδράσει διαφορετικά, αλλά σε γενικές γραμμές υπάρχουν πέντε στάδια από τα οποία μπορεί να περάσει κανείς όταν βιώνει μία απώλεια. Πρόκειται για ανθρώπινες αντιδράσεις οι οποίες συνήθως εναλλάσσονται κυκλικά. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο κάθε άνθρωπος να περάσει υποχρεωτικά όλα τα στάδια έως ότου να βγει από το πένθος του, αλλά ούτε να τα περάσει με τη σειρά. Τα πέντε αυτά στάδια είναι κατά σειρά η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η κατάθλιψη και η αποδοχή. Το χρονικό διάστημα που μπορεί κάποιος να βρίσκεται σε κάθε στάδιο διαφέρει μεταξύ των ατόμων. Ίσως, αγαπητέ, η υπερβολική θλίψη που νιώθεις τώρα να αντιστοιχεί στο στάδιο της κατάθλιψης. Καθώς βρίσκεσαι στο συγκεκριμένο στάδιο, καλό είναι να εκφράσεις τα συναισθήματά σου, διότι με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η κατάσταση της αποδοχής.

Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά το τι θα μπορούσες να κάνεις για να μετριάσεις το συναίσθημα της θλίψης. Πρώτα απ’ όλα, η προσωπική έκφραση είναι πολύ σημαντική και βοηθητική. Θα πρέπει να μιλήσεις, να μοιραστείς τα συναισθήματά σου και τις σκέψεις σου με ανθρώπους που μπορούν να σε ακούσουν και να σε σεβαστούν. Θα μπορούσες, ακόμη, να γράψεις ένα προσωπικό ημερολόγιο και μέσα εκεί να εκφράσεις τις πιο βαθιές σου σκέψεις, αυτές που ενδεχομένως δυσκολεύεσαι περισσότερο να τις μοιραστείς με κάποιον. Πέρα από την προσωπική σου έκφραση, είναι πολύ σημαντικό να φροντίσεις και την σωματική σου υγεία. Θα πρέπει να κοιμάσαι καλά και να τρως σωστά. Φυσικά, καλό είναι να μην αμελήσεις περαιτέρω και τη συναισθηματική σου υγεία. Θα ήταν πολύ βοηθητικό να δίνεις στον εαυτό σου ευχαρίστηση μέσα από διάφορες μορφές ψυχαγωγίας, ακόμη και αν αυτές τις μέρες δεν έχεις ιδιαίτερη διάθεση και όρεξη. Κάποια στιγμή η περίοδος αυτή θα τελειώσει και μέσα σου θα μείνουν οι όμορφες στιγμές με το αγαπημένο σου πρόσωπο, που θα τις θυμάσαι και θα σου δίνουν δύναμη.

Αυτές ήταν οι σκέψεις μου πάνω στη δύσκολη κατάσταση που βιώνεις. Ελπίζω να σε βοηθήσουν όσο τον δυνατόν περισσότερο και σύντομα να βρεις μέσα σου τη γαλήνη, απομακρύνοντας τη θλίψη και κρατώντας μόνο τις όμορφες αναμνήσεις. Είμαστε εδώ για οτιδήποτε μας χρειαστείς.

What do you think?

15 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Σχιζοφρένεια και εγκληματικότητα: Πώς σχετίζονται μεταξύ τους;

Σχολές Γονέων: Ο ρόλος και η μεθοδολογία τους