in

Ψtalk: “Περνάω μία δύσκολη περίοδο που προκαλεί διαταραχές στον ύπνο μου”

Απαντά η Ιωάννα Σεπιάδου, Ψυχολόγος ΜSc

Περνάω μία δύσκολη περίοδο στη ζωή μου και αυτό μου προκαλεί διαταραχές στον ύπνο μου και κοιμάμαι πολύ λίγες ώρες. Δεν ξέρω τι να κάνω και η κούραση αυτή δε με βοηθάει να αντιμετωπίσω τα προβλήματα που με απασχολούν.

Από την: Γιώτα


Αγαπητή Γιώτα,

αρχικά θα θέλαμε να σε ευχαριστήσουμε που βρήκες το θάρρος να μοιραστείς μαζί μας τη δυσκολία που βιώνεις αυτήν την περίοδο. Το γεγονός ότι αναζητάς βοήθεια είναι ήδη ένα πρώτο βήμα προς τη λύση του προβλήματος και αυτό από μόνο του είναι πολύ αισιόδοξο.

Διαβάζοντας το μήνυμά σου αντιλαμβάνομαι πως αυτήν την περίοδο συνέβησαν πράγματα στη ζωή σου τα οποία έχουν επηρεάσει αρκετά την ψυχολογική σου κατάσταση. Ο ύπνος και η ψυχική υγεία είναι στενά συνδεδεμένα. Η ψυχολογική μας κατάσταση μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα τού ύπνου μας αλλά και το αντίστροφο. Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιος αναφέρει ότι πάσχει από αϋπνία, δεν ξεκουράζεται επαρκώς και συνακόλουθα μειώνεται η λειτουργικότητά του το υπόλοιπο της ημέρας.

Όπως αναφέρεις και η ίδια, η κούραση αυτή δεν σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που σε απασχολούν. Ο ύπνος ουσιαστικά είναι ένας φυσικός “θεραπευτής”. Ένας ποιοτικός ύπνος μας βοηθάει να διατηρήσουμε υγιές τόσο το σώμα όσο και το μυαλό μας. Καθώς κοιμόμαστε εξοικονομούμε ενέργεια, ξεκουράζονται και αναδομούνται οι μύες μας και τακτοποιούνται οι σκέψεις και οι αναμνήσεις μας. Η σημασία του ύπνου είναι ιδιάζουσα και καταλυτική και σε ψυχολογικό επίπεδο. Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά μπορεί να εμφανίσουν συχνότερα προβλήματα στη διάθεση.

Καταλαβαίνω ότι έχεις την ανάγκη να βελτιώσεις τον ύπνο σου, να αποκτήσεις περισσότερη ενέργεια και να βρεις τη δύναμη να αντιμετωπίσεις όσα σε απασχολούν αυτήν την περίοδο.

Τι μπορείς να κάνεις για να αντιμετωπίσεις την αϋπνία;

  • Να ακολουθήσεις ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου (σταθερές ώρες κατάκλισης και έγερσης).
  • Να αποφύγεις ή να περιορίσεις τις διεγερτικές ουσίες, όπως την καφεΐνη.
  • Να διαμορφώσεις με τέτοιον τρόπο το χώρο που ξαπλώνεις, ώστε να είναι χαλαρωτικός (π.χ. χαμηλός φωτισμός, τακτοποιημένο κρεβάτι, αποφυγή θορύβων).
  • Να αποφύγεις τη χρήση κινητού ή υπολογιστή λίγη ώρα πριν ξαπλώσεις, καθώς επηρεάζουν τον κιρκαδιανό ρυθμό.
  • Να εντάξεις στο πρόγραμμά σου την άσκηση ή να την συνεχίσεις, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες.
  • Να αποφύγεις τα μεγάλα και βαριά νυχτερινά γεύματα.

Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που βιώνεις σίγουρα χρειάζεσαι κοντά σου ανθρώπους που σε αγαπούν και σε νοιάζονται. Μην κλείνεσαι στον εαυτό σου και προσπαθείς να αντιμετωπίσεις μόνη σου αυτά που σε απασχολούν. Τα αγαπημένα σου πρόσωπα θα είναι εκεί για να συζητήσουν μαζί σου, να σε ακούσουν και να σε στηρίξουν. Ίσως, να σου προτείνουν και κάποιον τρόπο για να βγεις από αυτή τη δύσκολη περίοδο, τον οποίο μπορεί να μην έχεις σκεφτεί μέχρι τώρα. Θα μπορούσες, επίσης, να επισκεφθείς έναν ειδικό ψυχικής υγείας και μέσα από το ταξίδι της ψυχοθεραπείας να αφήσεις τον εαυτό σου ελεύθερο, να βελτιωθεί η διάθεσή σου και η ποιότητα του ύπνου σου.

Ελπίζω οι σκέψεις μου να σε βοηθήσουν και ευχόμαστε να βρεις σύντομα την ηρεμία που ψάχνεις μέσα σου! Είμαστε εδώ για οτιδήποτε μας χρειαστείς.

Και μην ξεχνάς “μετά την καταιγίδα έρχονται καλύτερες μέρες“, αρκεί να πιστέψουμε σε αυτές!

What do you think?

12 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Έχω το σύνδρομο του «καλού παιδιού»”

Ψtalk: “Νιώθω εγκλωβισμένη στη σχέση μου και δεν περνάω καλά”