in

Ψtalk: “Όταν διαταράσσεται το πρόγραμμα φαγητού μου παθαίνω κρίσεις πανικού”

Απαντά η Στυλιανή Αξή, Ψυχολόγος

Στην προσπάθειά μου για απώλεια βάρους πλέον δεν μπορώ να φάω εκτός προγράμματος και προγραμματισμένου φαγητού που εγώ θεωρώ φυσιολογικό ως αποτέλεσμα όταν διαταράσσεται αυτό που εγώ θεωρώ φυσιολογικό να παθαίνω κρίσεις πανικού και να μην μπορώ να με κοιτάξω στον καθρέφτη.

Από τον/την: Α.Ν.


 

Αγαπητή/έ Α.Ν.,

αρχικά, θα ήθελα να σου αναγνωρίσω το κουράγιο και τη δύναμη που βρήκες για να μοιραστείς την ιστορία σου. Είναι πολύ σημαντικό που κατανοείς πως υπάρχει κάποια δυσκολία και πως το δικό σου φυσιολογικό δεν είναι απαραίτητα το αντικειμενικά φυσιολογικό.

Σίγουρα για να επιτευχθεί η απώλεια βάρους  χρειάζεται πρόγραμμα τόσο στα γεύματα όσο και στο είδος του γεύματος που θα καταναλώσεις. Όμως είναι σημαντικό να μην εγκλωβίζεσαι σε αυτό και με αυτό εννοώ πως αν στο πρόγραμμα σου έχεις να τρως ανά 4 ώρες, αν κάποια στιγμή για οποιοδήποτε λόγο βγεις εκτός προγράμματος, να μην κατηγορήσεις τον εαυτό σου. Το πρόγραμμά σου μπορεί να συνεχιστεί και με κάποια παρέκκλιση.

Αναρωτιέμαι τι συμβαίνει στη ζωή σου και η διατάραξη σε κάτι που εσύ θεωρείς φυσιολογικό, ενώ κατανοείς πως δεν είναι απαραίτητα, μπορεί να σε οδηγήσει σε κρίσεις πανικού. Είναι μόνο η απώλεια βάρους ή συμβαίνει και κάτι άλλο που ίσως να μην έχεις αναλογιστεί το πόσο σε επηρεάζει; Θα σου πρότεινα να αναλογιστείς τις συνιστώσες της ζωής σου, τι βιώνεις, σε τι δίνεις την ενεργεία σου και τι ενδεχομένως να σε επηρεάζει περισσότερο από όσο πιστεύεις.

Για την απώλεια βάρους θα μπορούσες να συμβουλευτείς έναν ειδικό. Να θεσπίσετε μαζί ένα πρόγραμμα διατροφής, το οποίο θα είναι με βάση τις δικές σου ανάγκες. Ωστόσο, οι κρίσεις πανικού και η προέκταση τού να μην μπορείς να κοιτάξεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη, μου δίνουν την εντύπωση πως υπάρχει και κάποια άλλη δυσκολία που αντιμετωπίζεις αυτό το διάστημα. Oι κρίσεις πανικού ίσως δυσκολεύουν την καθημερινότητά σου και σίγουρα δεν είναι κάτι που πρέπει να προσπεράσεις. Θα σου συνιστούσα να μιλάς στα κοντινά σου άτομα για τις ανάγκες σου και οτιδήποτε σε απασχολεί, να τους αφήσεις να προσφέρουν την βοήθειά τους όπου μπορούν σε πράγματα που σε δυσκολεύουν. Επίσης, ίσως να σε βοηθούσε να επισκεφθείς έναν ειδικό ψυχικής υγείας. Θα έχεις το δικό σου ασφαλές πλαίσιο να ανοιχτείς, να εξερευνήσεις  οτιδήποτε σε προβληματίζει και έναν θεραπευτή-σύμμαχο σε αυτά που βιώνεις, ενώ σίγουρα είναι και ο πιο κατάλληλος να σε βοηθήσει με τις κρίσεις πανικού.

Ελπίζουμε να βρήκες χρήσιμες αυτές τις σκέψεις. Είμαστε εδώ να σε ακούσουμε για οτιδήποτε σε απασχολεί.

What do you think?

11 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Όλη μου η ζωή περιστρέφεται γύρω από φόβο, έμμονες σκέψεις και ανασφάλειες”

Ψtalk: “Νιώθω σαν να μπλοκάρω η ίδια την ερωτική μου ζωή”