in

Ψtalk:”Μετά τον χωρισμό νιώθω ότι έχει πέσει η αυτοεκτίμησή μου”

Απαντά η Θεοδώρα Παρασκευά, Ψυχολόγος

Χωρίσαμε γιατί έδειχνε αδιαφορία που με έκανε να νιώθω ανασφάλεια και γκρίνιαζε με αποτέλεσμα να μην περνάμε καθόλου ευχάριστο χρόνο μαζί, όσο καλή διάθεση και να είχα. Μετά το χωρισμό δείχνει να μη με θέλει πια και να μην έχει δεύτερες σκέψεις για ‘μένα και να κοιτάει άλλες κοπέλες. Γιατί με επηρεάζει τόσο πολύ η στάση του και δεν μπορώ να το αντιμετωπίσω πιο δυναμικά; Νιώθω ότι έχει πέσει πλέον η αυτοεκτίμηση μου.

Από την: Νίκη


Αγαπητή Νίκη,

Χαίρομαι πολύ, αρχικά, που βρήκες τη δύναμη να μοιραστείς τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου.

Περιγράφεις έναν δύσκολο χωρισμό που ήρθε μετά από ένα διάστημα στο οποίο βίωσες πολύ δυσάρεστα συναισθήματα και καταστάσεις. Ένιωσες αδιαφορία από την πλευρά του πρώην συντρόφου σου, μία απουσία διάθεσης να περνάτε ποιοτικό χρόνο μαζί και γενικότερα έναν «τοίχο» απέναντι στη δική σου καλή διάθεση και προσπάθεια, κάτι το οποίο σε έκανε να αισθάνεσαι- πολύ λογικά- ανασφάλεια.

Θα ήθελα να σου πω πως είναι απολύτως φυσιολογικό να αισθάνεσαι εύθραυστη και ευάλωτη αυτή τη στιγμή. Ένας χωρισμός είναι μία μετάβαση ζωής. Τις περισσότερες φορές είναι οδυνηρός και στρεσογόνος, ειδικά όταν ακόμα έχουμε συναισθήματα για τον άλλον. Πόσο μάλλον στη δική σου ιστορία, που βίωσες αυτή την έλλειψη ανταπόκρισης στις προσπάθειες και τα συναισθήματά σου, είναι φυσικό ο χωρισμός αυτός να έχει αφήσει εντονότερα τα ίχνη του επάνω σου.

Γράφεις, ακόμη, πως σε επηρεάζει το γεγονός ότι δε δείχνει να σκέφτεται και πολύ το χωρισμό σας και το ότι κοιτάει άλλες κοπέλες. Ίσως να είναι χρήσιμο να αναρωτηθείς τι πραγματικά σε «τρώει»; Μήπως έχεις προσδοκίες ότι θα τα ξαναβρείτε και ματαιώνονται κάθε φορά που βλέπεις ότι εκείνος δε σκέφτεται έτσι; Μήπως αισθάνεσαι ότι εσύ δεν προχωράς και σε ενοχλεί το ότι δείχνει να προχωρά εκείνος;

Καταλαβαίνω την επιθυμία σου να θέλεις να το αντιμετωπίσεις πιο δυναμικά, ωστόσο θα ήθελα να σου υπενθυμίσω πως δεν αντιδρούμε όλοι οι άνθρωποι το ίδιο στις απώλειες. Ένας χωρισμός μπορεί να φέρει θυμό, θλίψη, ενοχές, στενοχώρια, αίσθημα απώλειας και απόρριψης. Χρειάζεται να περάσεις κι από αυτά τα στάδια προκειμένου να διαχειριστείς την κατάσταση και ο, τι έχει φέρει μαζί της. Μην τα φοβάσαι και προσπάθησε να μην τα πολεμάς.

Θα σου πρότεινα να καλωσορίσεις αυτή την ευαλωτότητα και να την αφήσεις να σε διδάξει. Κλάψε ακόμα, αν το χρειαστείς και όποτε το χρειαστείς. Κάνε χώρο για τη στενοχώρια σου και έκφραζέ την με τρόπους που σε βοηθούν. Φρόντισε τον εαυτό σου και κάνε πράγματα που σε ανακουφίζουν και σε γεμίζουν χαρά, όπως ένα χόμπι, μία βόλτα, ακόμα και ένα γράμμα μέσα στο οποίο θα εκφράζεις όλα αυτά τα συναισθήματα. Επίτρεψε στον εαυτό σου να μάθει από την κατάσταση αυτή. Να μάθει τι πραγματικά χρειάζεται σε μία σχέση και τι δε χρειάζεται, να μάθει πως να αυτοφροντίζεται και πως να βρίσκει τη δύναμη να σηκώνεται όταν νιώθει πως δεν έχει πια δύναμη.

Να θυμάσαι πως είναι μία περίοδος στη ζωή σου, η οποία όπως είχε αρχή, έτσι θα έχει και τέλος.

What do you think?

12 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Το παρελθόν μου με στοιχειώνει αλλά θέλω να παλέψω για κάτι καλύτερο”

Στερεότυπα φύλου στην ακαδημαϊκή επίδοση και καλοήθης σεξισμός