in

Ψtalk: “Μετά τον χωρισμό μου από την κοπέλα μου, άρχισα να νιώθω μεγάλο φόβο”

Απαντά η Ειρήνη Σαρρή, Ψυχολόγος

Καλησπέρα σας. Ήμουν σε μια σχέση όπου η κοπέλα λόγω της καραντίνας, έπασχε από διαταραχή του άγχους. Κάποια στιγμή αποφάσισα να ξεκινήσω μια νέα εταιρία και λόγω άγχους άρχισα να είμαι πιο νευρικός με αποτέλεσμα να χωρίσουμε. Τον τελευταίο καιρό άρχισα να νιώθω μεγάλο φόβο, άγχος για την δουλειά μου και την σκέφτομαι συνέχεια γιατί όσο είμαστε κάποιες φορές μαζί, ηρεμώ.
Την τελευταία εβδομάδα παθαίνω πολλές κρίσεις πανικού το βράδυ που κοιμάμαι και φοβάμαι να κοιμηθώ με αποτέλεσμα να κοιμάμαι μόνο 2 ώρες και την υπόλοιπη μέρα να τρέχω για την δουλειά αλλά έπεσε η αποδοτικότητα μου, δεν έχω όρεξη να φάω, τρώω μια φέτα ψωμί κάθε δύο μέρες και ίσως κανένα γιαούρτι. Εχθές κοιμήθηκα μια ώρα και ξύπνησα πάρα πολύ ιδρωμένος και ένιωσα την αίσθηση ότι είχε πάθει κάτι κακό ο άνθρωπος που ήμουν μαζί του και που την αγαπάω πάρα πολύ, άσχετα άμα δεν είμαστε μαζί. Και κατέληξα να την παίρνω 60 τηλέφωνα μέσα σε δύο ώρες και να κυκλοφορώ με το αμάξι για να δω άμα στην διαδρομή υπήρχε κάποιο ατύχημα και είχε εμπλακεί. Δεν ξέρω τι έχω, το έχω νιώσει πρώτη φορά αυτό το συναίσθημα και πιστεύω ότι έχω καταπονήσει πάρα πολύ τον εαυτό μου που 7 μέρες δεν τρώω και σχεδόν κοιμάμαι 1 με 2 ώρες την ημέρα. Πώς μπορώ να ζητήσω βοήθεια;

Από τον: Zephyrus


 

Γειά σου Zephyrus,

διάβασα με μεγάλη προσοχή την ιστορία σου και σε ευχαριστούμε που μπήκες στην διαδικασία να μοιραστείς αυτό που βιώνεις σε αυτήν την φάση της ζωής σου. Βασιζόμενη σε αυτά που γράφεις θεωρώ ότι σου έχει στοιχίσει πολύ περισσότερο αυτός ο χωρισμός από ότι λογικά θα πίστευες.

Αναφέρεις ότι ενώ χώρισες με την κοπέλα σου, τώρα νιώθεις ότι την την έχεις ανάγκη και πολλές φορές το άγχος σου συνδέεται μ’ εκείνη, ενώ αναφέρεις ότι είχε και την ικανότητα να σε ηρεμεί. Λόγω της διαταραχής άγχους της κοπέλας, ίσως θεώρησες ότι αυτό θα σε πάει πίσω και στην νέα επαγγελματική πορεία που αποφάσισες να ξεκινήσεις. Αναρωτιέμαι γιατί αναφέρεις ότι την αγαπάς και ανησυχείς πολύ για εκείνη ωστόσο δεν είστε μαζί. Φοβάσαι να επανασυνδεθείς λόγω ότι και οι δύο βιώνετε υψηλά επίπεδα άγχους με αποτέλεσμα να μην είστε καλά μαζί ή να μην μπορείτε να το διαχειριστείτε όλο αυτό; Ή μήπως κρύβεται κάτι άλλο από πίσω που μπορεί να μην το έχεις αντιληφθεί ίσως ακόμα;  Μετάνιωσες για τον λόγο που χωρίσατε; Θεωρείς ότι αν είστε πάλι μαζί θα είσαι καλά σε σχέση και με την καθημερινότητά σου που τρέχει; Υποθέτω πως δεν έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου και σε συνδυασμό με την δουλειά σου, ίσως έχεις βρεθεί σε ένα προσωπικό και ταυτόχρονα άγνωστό “χάος”.

Θα σου πρότεινα να κάνετε μία σοβαρή συζήτηση για το τι θέλει ο καθένας και τι διατίθεται να κάνει για να λειτουργήσει αυτή η σχέση. θα μπορούσατε ακόμη από κοινού ή ξεχωριστά να επισκεφθείτε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας προκειμένου να βοηθηθείτε και σε ατομικό επίπεδο και να βρείτε τρόπους διαχείρισης του άγχους.

Αναφορικά με τις κρίσεις πανικού που λες ότι βιώνεις. Μία κρίση πανικού αποτελεί ένα διακριτό επεισόδιο κατά το οποίο το άτομο κατακλύζεται από έντονο άγχος που φτάνει σε επίπεδα τρόμου-φόβου. Πραγματοποιείται ξαφνικά, από το πουθενά και κορυφώνεται εντός 10 λεπτών. Στην περίπτωση των κρίσεων πανικού το άτομο πρέπει να βιώνει τουλάχιστον 4 (ή και παραπάνω) από τα ακόλουθα συμπτώματα (DSM-V, 2013) :

  • Αύξηση καρδιακού ρυθμού (ταχυκαρδία)
  • Τρέμουλο
  • Εφίδρωση
  • Πλάκωμα ή πόνος στο στήθος
  • Αίσθημα λαχανιάσματος
  • Αίσθημα πνιγμού
  • Ναυτία ή κοιλιακές ενοχλήσεις
  • Τρόμος
  • Τάση λιποθυμίας, αστάθεια, ζάλη
  • Αίσθημα μουδιάσματος ή μυρμηγκιάσματος
  • Ρίγη ή αίσθημα ζέστης
  • Φόβος τρέλας ή απώλειας ελέγχου
  • Αποπροσωποποίηση ή αποπραγματοποίηση
  • Φόβος θανάτου

Αυτό που θα σου πρότεινα είναι να ξεκινήσεις ψυχοθεραπεία καθώς θα σε βοηθήσει να αντιληφθείς τους πιθανούς παράγοντες που πυροδοτούν τις κρίσεις πανικού και τους τρόπους αντιμετώπισής της.  Πιο συγκεκριμένα, θα σου πρότεινα την Γνωσιακή -Συμπεριφορική Θεραπεία (εστιάζει στο πρόβλημα στο εδώ και τώρα), δηλαδή στο να επανέλθει η λειτουργικότητά σου και οι κανονικές συνήθειές σου (ύπνος, αρνητικές σκέψεις) Μέσα από μία ευρεία γκάμα τεχνικών (διαφραγματική αναπνοή, χαλάρωση μυών, έκθεση στο φοβογόνο ερέθισμα, απόσπαση προσοχής, ημερολόγιο) θα σε βοηθήσει να βρεις τον εαυτό σου και να ελέγχεις περισσότερο τις σκέψεις σου -που με τις σειρά τους ξεσπάνε στο σώμα σου- και να τις αντικαθιστάς με ρεαλιστικές και πιο θετικές.

Επίσης έχεις σκεφτεί μήπως ο λόγος που βιώνεις αυτές τι κρίσεις είναι επειδή δεν έχει κλείσει ή δεν έχει κλείσει σωστά ο κύκλος της σχέσης σας; Ή επειδή κατά βάθος μπορεί να μην ήθελες και επειδή διαμορφώθηκαν έτσι οι συνθήκες στην ζωή σου, να μην μπόρεσες να το διαχειριστείς κατάλληλα σε σχέση με τον εαυτό σου και τον άνθρωπο δίπλα σου; Όταν ξεκίνησαν οι κρίσεις σου, εντόπισες κάτω από πια συγκεκριμένη συνθήκη έγινε; Τι είχε προηγηθεί;

Μπορεί εντέλει να αντιληφθείς ότι η λύση μπορεί να βρίσκεται στο μαζί με την κοπέλα και όχι χωριστά τελικά. Απλά ίσως στην φάση αυτή χρειάζεται να πάρεις λίγο τον χρόνο σου και να βοηθηθείς για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις και να διαχειριστείς το άγχος σου σε σχέση με την δουλειά και την προσωπική ζωή .

Ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε λίγο να δεις κάποια πράγματα με διαφορετική οπτική. Ελπίζουμε να πάνε όλα καλά. Για οτιδήποτε περαιτέρω, μην διστάσεις.

What do you think?

16 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: ”Έγινα αυστηρή απέναντι σε ανθρώπους που δεν μου στέκονται στην ασθένειά μου”

Ψtalk: “Η μητέρα μου δεν μου δίνει σημασία όταν της μιλάω”