in

Ψtalk: “Έχω κουραστεί να έχω ανασφάλειες και να φοβάμαι.”

Απαντά η Λυδία Μούρτου, Ψυχολόγος

Έχω κουραστεί να έχω ανασφάλειες και να φοβάμαι και να σκέφτομαι συνέχεια αρνητικά και με κάνει να πέφτω πολύ ψυχολογικά.. και δεν ξέρω τι να κάνω.. και με την καραντινα το ότι μας κλείνει μέσα και δεν έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε τίποτα…

Από τον/την: Εβελίνα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή Εβελίνα,

Καταρχάς σε ευχαριστούμε για το θάρρος και τη θέλησή σου, να μοιραστείς μαζί μας τις σκέψεις σου.

Η περίοδος που διανύουμε αποτελεί μία πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους μας, η οποία περιλαμβάνει τόσο τη θετική, όσο και τη λιγότερο θετική της πλευρά. Αποτελεί όμως ένα πλεονέκτημα για να περάσουμε περισσότερο χρόνο με τον εαυτό μας και για να κάνουμε μία νέα γνωριμία μαζί του.

Οι αρνητικές σκέψεις, μπορούν να εισβάλλουν στο μυαλό μας αυτόματα και απροειδοποίητα. Όταν αυτό συμβεί, μπορεί να προκαλέσουν διάφορα αρνητικά συναισθήματα, όπως άγχος, ανησυχία, θλίψη,  επειδή το περιεχόμενο τους είναι ενοχλητικό και επαναλαμβανόμενο. Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι οι σκέψεις αυτές είναι απλώς σκέψεις και εμφανίζονται χωρίς τη θέλησή μας, προκαλούν αγωνία, αλλά έχουν μικρή σημασία στην «πραγματική» ζωή του ατόμου. Αυτό που τις ενδυναμώνει είναι το γεγονός ότι εστιάζουμε υπερβολικά σε αυτές , ανησυχούμε για τη σημασία τους, ίσως νιώθουμε ντροπή και τις κρατάμε κρυφές από τους γύρω. Όλοι μας έχουμε αυτόματες αρνητικές σκέψεις, αλλά όσο ενοχλητική κι αν είναι μία σκέψη, από μόνη της δεν μπορεί να μας βλάψει.

Αυτό το οποίο θα πρότεινα, είναι να αναγνωρίζεις τις αρνητικές αυτές σκέψεις που «ξεπηδούν» στο μυαλό σου και να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι είναι αυτόματες και δεν εξαρτώνται από εσένα.

Αν οι σκέψεις αυτές σχετίζονται με κάτι το οποίο σε απασχολεί, καλό θα ήταν να το συζητήσεις είτε με την οικογένειά σου, με φίλους ή άλλα κοντινά σου πρόσωπα. Όταν μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, ανακουφιζόμαστε από το βάρος τους.

Επιπλέον σχετικά με την καραντίνα, η αλήθεια είναι πως ο χρόνος παραμονής μας στο σπίτι, μας οδηγεί στο να κάνουμε περισσότερες σκέψεις, όμως υπάρχουν πράγματα με τα οποία θα μπορούσες να ασχοληθείς καθ’ όλη αυτή τη διάρκεια. 

Επομένως θα μπορούσες να ασχοληθείς με το διάβασμα, να δεις σειρές-ταινίες, να κάνεις γυμναστική, να περιποιηθείς τον εαυτό σου και το χώρο σου, να ασχοληθείς με τη μαγειρική. Επίσης όσο είναι εφικτό προσπάθησε να βγαίνεις έξω για περπάτημα ή τρέξιμο.

Ελπίζω να κατάφερα να σε βοηθήσω έστω και λίγο μέσα από το κείμενό μου και να σου έδωσα τροφή για σκέψη.

What do you think?

111 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Το ταξίδι προς το χαμένο κίνητρο

Αντικοινωνική διαταραχή προσωπικότητας