in

Ψtalk: “Είμαι 17, δίνω πανελλήνιες και δεν καταφέρνω να συγκεντρωθώ”

Aπαντά η Νάνσυ Μπαρδάκα, Ψυχολόγος

Καλησπέρα, είμαι 17 ετών, σε ηλικία δηλαδή που πρέπει να διαβάζω περισσότερο λόγω πανελληνίων. Το πρόβλημα μου είναι πως δεν τα καταφέρνω τόσο εύκολα γιατί σκέφτομαι συνέχεια διαφορά θέματα που με απασχολούν και δεν μπορώ να συγκεντρωθώ.

Από τον/την: Ανώνυμ@


Αγαπητέ/η

σε ευχαριστούμε που επέλεξες να μοιραστείς μαζί μας τον προβληματισμό σου.

Σκέφτομαι αυτά που αναφέρεις παραπάνω και ο νους μου με οδηγεί ότι οι πανελλήνιες είναι από μόνες τους μια αρκετά αγχωτική διαδικασία και από πολύ νωρίς καλούνται οι νέοι να κάνουν επιλογές και να οδηγηθούν σε αποφάσεις που δε ξέρουν ίσως τι είναι αυτό που επιθυμούν πραγματικά. Η διαδικασία από μόνη της δε στοχεύει τόσο στη γνώση και στη θετική εμπειρία του μαθητή όσο στην επιλογή ενός γρήγορου ΠΡΕΠΕΙ.

Η ηλικία των 17 εκτός από μια πολύ όμορφη ηλικία είναι και μια μεταβατική. Γίνεται αυτή η μετάβαση από τον έφηβο μαθητή σε ενήλικα πολίτη. Είναι αρκετά λογικό να υπάρχουν σκέψεις και διάφορα θέματα όπως αναφέρεις στο μυαλό σου. Έχεις, λοιπόν, πολύ δίκιο να λες ότι σκέφτεσαι πολλά και δε μπορείς να συγκεντρωθείς. Τι είναι αυτό που κυριαρχεί στο μυαλό σου όμως αυτή τη στιγμή; Επίσης μια σκέψη  είναι αν η λέξη συγκέντρωση είναι κάτι το οποίο μπορεί να το ακούς συχνά από κάποιο δικό σου άνθρωπο και αναρωτιέμαι πόσο άγχος μπορεί να προκαλεί αυτή;

Οι προσδοκίες από τον περίγυρο (γονείς, φίλοι, κοινωνία)  είναι αρκετά υψηλές αυτή τη περίοδο. Υπάρχει μεγάλη εξάντληση σωματική και συναισθηματική. Σκέφτομαι ότι το να μπορεί κάποιος να μπορεί να εκφραστεί και να πει το πώς είναι και νιώθει κάποιες είναι λυτρωτικό.

Έχει μεγάλη σημασία να μπορείς να βρεις τα όρια σου, τις αντοχές σου και να σταματάς όταν εξαντλήσεις και δε μπορείς άλλο. Είναι χρήσιμο να μάθεις να ακούς το σώμα σου ή το μυαλό σου που νιώθει κάποιες φορές κουρασμένο. Ειδικά αν υπάρχουν και εξωτερικοί παράγοντες που το επηρεάζουν. Γράψε σε ένα προσωπικό ημερολόγιο τι είναι αυτά για τα οποία απασχολείσαι και νιώθεις ότι σε πάνε πίσω στο διάβασμα σου. Αν μπορείς, να επικεντρωθείς σε ένα πράγμα τη φορά. Μικρά διαλείμματα μέσα στη μέρα, μια βόλτα στη φύση, συζήτηση με φίλους που είναι στην ίδια φάση με εσένα είναι κάτι βοηθητικό. Προσπάθησε όσο μπορείς να έχεις μια σταθερή ρουτίνα ύπνου, καλή διατροφή και να μη σταματήσεις τις εξωτερικές δραστηριότητες και χόμπι που τυχόν έχεις.

Καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου !

Υ.Ρ. Να θυμάσαι ότι όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα δεν καθορίζεται η αξία και το μέλλον μας από αυτή τη στιγμή μόνο. Είμαι σίγουρη πως είσαι ικανός/η να πετύχεις ότι επιθυμείς.

What do you think?

14 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Το σύνδρομο της Στοκχόλμης σε θύματα ενδοοικογενειακής βίας.

Η διομαδική σύγκρουση και η υπαγωγή σε ομάδες στην Κοινωνική Ψυχολογία.