in

Ψtalk: “Δεν έχω όρεξη να κάνω τίποτα”

Aπαντά η Λυδία Μούρτου, Ψυχολόγος

Δεν έχω όρεξη να κάνω τίποτα. Νιώθω κουρασμένη και με έχει η φάει η υπερανάλυση.

Από την: Λίζα


Αγαπητή Λίζα,

Σ’ ευχαριστούμε πολύ που θέλησες να μοιραστείς μαζί μας κάποιες από τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου.

Καταλαβαίνω, από τα όσα μας γράφεις, ότι διανύεις μία δύσκολη περίοδο. Η αλήθεια είναι πως όταν προκύπτει κάποιο γεγονός, αυτό αποτελεί μία από τις πιο περίπλοκες καταστάσεις στη ζωή μας επειδή αναζητούμε τρόπους για να διαχειριστούμε τόσο την όλη κατάσταση όσο και τις αρνητικές σκέψεις που κάνουμε και τα συναισθήματά μας (πχ φόβος, ανησυχία, άγχος, θλίψη).

Οι αρνητικές σκέψεις, μπορούν να εισβάλλουν στο μυαλό μας αυτόματα και απροειδοποίητα. Όταν αυτό συμβεί, μπορεί να προκαλέσουν διάφορα αρνητικά συναισθήματα, όπως άγχος, ανησυχία, θλίψη,  επειδή το περιεχόμενο τους είναι ενοχλητικό και επαναλαμβανόμενο. Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι οι σκέψεις αυτές είναι απλώς σκέψεις και εμφανίζονται χωρίς τη θέλησή μας, προκαλούν αγωνία, αλλά έχουν μικρή σημασία στην «πραγματική» ζωή του ατόμου. Αυτό που τις ενδυναμώνει είναι το γεγονός ότι εστιάζουμε υπερβολικά σε αυτές, ανησυχούμε για τη σημασία τους, ίσως νιώθουμε ντροπή και τις κρατάμε κρυφές από τους γύρω. Όλοι μας έχουμε αυτόματες αρνητικές σκέψεις αλλά όσο ενοχλητική κι αν είναι μία σκέψη, από μόνη της δεν μπορεί να μας βλάψει.

Με βάση τα όσα μας έχεις γράψει, εγώ αυτό που θα σου πρότεινα είναι να αναγνωρίζεις τις αρνητικές αυτές σκέψεις που «ξεπηδούν» στο μυαλό σου και να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι είναι αυτόματες και δεν εξαρτώνται από εσένα.

Θα βοηθούσε το να εκφράζεις τις σκέψεις σου και να μιλάς για την κατάσταση που βιώνεις, να την αναγνωρίζεις και όχι να την αποφεύγεις. Αρχικά να την αναγνωρίζεις πρώτα απ’ όλα εσύ και ύστερα να συζητάς με τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Όταν μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, ανακουφιζόμαστε από το βάρος τους.

Ακόμα είναι βοηθητικό το να εντάξεις στο πρόγραμμά σου δραστηριότητες που έχουν κάποιο ενδιαφέρον για σένα, ή που στο παρελθόν σε ευχαριστούσαν. Φρόντιζε τον τρόπο ζωής σου και την υγεία σου. Ο καλός ύπνος (8 ωρών), η υγιεινή διατροφή (πλούσια σε βιταμίνες) και η μέτρια άσκηση (βόλτες γύρω από τη γειτονιά, περίπατοι με τα αγαπημένα σου πρόσωπα, τρέξιμο), μπορεί να ακούγονται «κλισέ», όμως είναι σύμμαχοί μας στη μείωση του στρες και στη βελτίωση της διάθεσης.

Τέλος, αν η δυσφορία σου εξακολουθεί να υπάρχει θα ήταν χρήσιμο, να αναζητήσεις υποστήριξη από κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, ώστε να σε καθοδηγήσει περαιτέρω για τη διαχείριση των σκέψεων και των συναισθημάτων σου.

Ελπίζουμε να καταφέραμε να σε βοηθήσουμε έστω και λίγο μέσα από το κείμενο και να σου δώσαμε τροφή για σκέψη.

What do you think?

11 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Γιατί πιστεύουμε στις προκαταλήψεις

Γουίνι το Αρκουδάκι: οι ψυχικές διαταραχές στο γνωστό παιδικό