Ψtalk: “Αγχώνομαι πολύ. Δεν ξέρω τι να κάνω”
Ψtalk: “Αγχώνομαι πολύ. Δεν ξέρω τι να κάνω”

Ψtalk: “Αγχώνομαι πολύ. Δεν ξέρω τι να κάνω”

Άγχος. Ξέρω, πολυσυζητημένο θέμα, τι να κάνω όμως που με βασανίζει τόσο; Που δεν  μπορώ να ευχαριστηθώ τα φοιτητικά μου χρόνια εξαιτίας τους άγχους, που συνεχώς σκέφτομαι τι πρέπει να κάνω, πώς να το κάνω, πότε να το κάνω κλπ; Περισσότερο με αγχώνει το να μην κάνω τίποτα μια μέρα, όταν αποφασίζω να χαλαρώνω πάρα να έχω άπειρες υποχρεώσεις. Ή έτσι νομίζω. Και δεν μπορώ πότε να αποφασίσω τι θέλω, πάντοτε βρίσκομαι σε δίλημμα και αυτός μου αυξάνει το άγχος. Επίσης και διατροφικά δεν μπορώ να με χαλιναγωγήσω, έχω βουλημικές τάσεις. Θέλω να ηρεμήσω, θέλω να απολαμβάνω πραγματικά την κάθε μου ημέρα και να ζω όπως όλα τα παιδιά στα 20 τους. Ευχαριστώ πολύ!

Από την: Αγγελική


Αγαπητή Αγγελική,

σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας τη δυσκολία που αντιμετωπίζεις με το άγχος. Η αλήθεια είναι ότι το άγχος αποτελεί ένα από τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Το άγχος τυπικά αποτελεί μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού σε έναν κίνδυνο που βιώνουμε στο εδώ και τώρα. Αυτού του είδους το άγχος μας κινητοποιεί να δράσουμε ενάντια στην απειλή και μπορεί να μας βοηθήσει να είμαστε πιο αποδοτικοί. Αντίθετα, δυσλειτουργικό είναι το άγχος το οποίο αφορά υποθετικά μελλοντικά σενάρια, για κάτι που μπορεί να αντιμετωπίσουμε, και δρα ακινητοποιώντας μας.

Στο μήνυμα σου εκφράζεις ότι σε δυσκολεύει η τάση σου να υπεραναλύεις ό, τι κάνεις, ότι νιώθεις την ανάγκη να ασχολείσαι συνεχώς με κάτι, ότι έχεις μια δυσκολία στη λήψη αποφάσεων και σε θέματα διατροφής. Κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει με τις συνεχείς σκέψεις για ό,τι  κάνεις είναι το να ξεκινήσεις να κρατάς ημερολόγιο, στο οποίο θα καταγράφεις τις σκέψεις που σου προκαλούν άγχος. Έτσι, θα μπορείς να τις αξιολογείς πιο ρεαλιστικά, βλέποντας αν έχουν υπόσταση, και να σκεφτείς πιθανές λύσεις για αυτά που σε αγχώνουν. Κάποιες ακόμα συμβουλές που ίσως σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το άγχος είναι το να εστιάζεις στην αναπνοή σου, παίρνοντας βαθιές και αργές αναπνοές, το να πιείς ένα χαλαρωτικό ρόφημα και το να κοιμάσαι 7-8 ώρες την μέρα, καθώς οι ανεπαρκείς ώρες ύπνου σχετίζονται με αυξημένο άγχος. Σημαντικό ρόλο παίζει και η διατροφή, μιας και κάποια τρόφιμα, όπως η ζάχαρη ή ο καφές μπορεί να εντείνουν τα συμπτώματα του άγχους.

Όσον αφορά αυτό που νιώθεις ότι πρέπει συνεχώς να έχεις υποχρεώσεις, αισθάνομαι ότι χρειάζεται να επιτρέψεις στον εαυτό σου να ξεκουράζεται, χωρίς ενοχές. Η χαλάρωση είναι απαραίτητη προκειμένου να πάρεις δυνάμεις και να είσαι πιο αποτελεσματική στη συνέχεια. Μην νιώθεις ότι κάνεις κάτι κακό αν κάποια μέρα δεν κάνεις κάτι. Αντιθέτως, σκέψου το σαν ένα δώρο στον εαυτό σου, μια πράξη αυτοφροντίδας, που είναι σημαντική για την ψυχική σου υγεία.

Η δυσκολία λήψης αποφάσεων που αναφέρεις είναι κάτι που επίσης εντείνει το άγχος σου. Συχνά όταν καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις αγχωνόμαστε στο ενδεχόμενο να μην επιλέξουμε το σωστό. Ίσως σε βοηθήσει το να γράφεις σε ένα χαρτί τα πιθανά θετικά και αρνητικά αποτελέσματα που μπορεί να έχει η κάθε απόφαση και να δεις ποια υπερτερούν. Συχνά βοηθάει και το να εμπιστευτείς τη διαίσθηση σου, καθώς και το να προσπαθήσεις να παραμείνεις στο παρόν, χωρίς να αναλώνεσαι στο τι μπορεί να πάει στραβά στο μέλλον από την απόφαση σου. Προσπάθησε να έχεις στο μυαλό σου ότι ακόμα και αν μια απόφαση αποδειχθεί λανθασμένη, λειτουργεί ως εμπειρία για επόμενες αποφάσεις που θα πάρεις και ότι, συχνά, οι αρνητικές συνέπειες που πιστεύουμε ότι θα έχει μια λάθος απόφαση μας δεν επαληθεύονται ή δεν είναι τόσο τραγικές όσο φανταζόμασταν.

Τέλος, θεωρώ ότι το καθημερινό άγχος που βιώνεις μπορεί να ευθύνεται για τις βουλημικές τάσεις που αναφέρεις. Θα σου πρότεινα να περιορίσεις τις τροφές-πειρασμούς στο σπίτι, ώστε να μην έχεις άμεση πρόσβαση σε αυτές, να τρως πλήρες πρωινό και μεσημεριανό, να μην παραλείπεις ενδιάμεσα υγιεινά σνακ και να κοιμάσαι νωρίς το βράδυ. Ωστόσο, ίσως αποδειχθεί βοηθητικό και το να επισκεφτείς έναν ψυχολόγο  ώστε μαζί να προσδιορίσετε αν το άγχος σου προέρχεται από κάτι πιο βαθύ και να σε βοηθήσει να το αντιμετωπίσεις πιο αποτελεσματικά.

Καταλαβαίνω ότι δεν είναι εύκολο αυτό που βιώνεις, αλλά το ότι αναγνωρίζεις τη δυσκολία σου και το ότι μας έστειλες το μήνυμα δείχνει ότι έχεις κίνητρο και θέληση για αλλαγή. Σου εύχομαι να μπορέσεις  να περιορίσεις το άγχος σου ώστε να απολαμβάνεις περισσότερο τις μέρες σου.

Ο, τι άλλο χρειαστείς είμαστε εδώ για εσένα.


*Η στήλη Ψtalk έχει περισσότερο συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν αντικαθιστά την Ψυχοθεραπεία ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο παρέμβασης.

Στείλε και εσύ τον δικό σου προβληματισμό ανώνυμα και λάβε απάντηση από ειδικό ψυχικής υγείας εδώ

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Συμμετοχή στη συζήτηση

Archives

Categories