Ψtalk: “Είμαι πολύ πεσμένη ψυχολογικά διότι έχουμε κάποια οικογενειακά θέματα υγεία.”

Ψtalk: “Είμαι πολύ πεσμένη ψυχολογικά διότι έχουμε κάποια οικογενειακά θέματα υγεία.”

Γεια σας! Είμαι πολύ πεσμένη ψυχολογικά διότι έχουμε κάποια οικογενειακά θέματα υγείας με τον πατέρα μου κ με την θεία μου! Και με έχει ρίξει πολύ ψυχολογικά…πολύ πίεση…Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω?

Από τον/την: Διονυσία


Αγαπητή Διονυσία,

Σε ευχαριστούμε πολύ για το θάρρος σου να μοιραστείς μαζί μας τις ανησυχίες σου.

Καταλαβαίνω από τα όσα μας γράφεις, πως διανύεις μία δύσκολη περίοδο. Η αλήθεια είναι πως όταν προκύπτει κάτι δυσάρεστο (πχ. ασθένεια,  ατύχημα) το οποίο αφορά ένα αγαπημένο μας πρόσωπο, αυτό αποτελεί μία από τις πιο περίπλοκες καταστάσεις στη ζωή μας, τόσο επειδή αναζητούμε τρόπους για να βοηθήσουμε, όσο και επειδή προσπαθούμε να διαχειριστούμε τα δικά μας αρνητικά συναισθήματα (πχ φόβος, ανησυχία, άγχος, θλίψη). Είναι επίσης αληθές, πως οποιαδήποτε μεγάλη ανατροπή συμβαίνει στη ζωή μας, επιφέρει και τις επιπτώσεις της, βγάζοντάς μας από την κανονική μας ροή και καθημερινότητα, προκαλώντας μας πληθώρα σκέψεων και συναισθημάτων.

Με βάση τα όσα μας έχεις γράψει, εγώ αυτό που θα σου πρότεινα είναι να εκφράζεις τις σκέψεις σου και να μιλάς για την κατάσταση, να την αναγνωρίζεις και όχι να την αποφεύγεις. Με αυτό τον τρόπο, θα δώσεις στα αγαπημένα σου πρόσωπα  να καταλάβουν ότι είσαι εκεί για εκείνα. Επιπλέον καλό θα ήταν να χρησιμοποιείς ευθύ λόγο, όπως για παράδειγμα: «είμαι ανήσυχη και δεν είμαι σίγουρη τι να κάνω για να βοηθήσω, αλλά νοιάζομαι και θέλω να προσφέρω».

Ακόμα, δώσε την ευκαιρία στους δικούς σου ανθρώπους  να σου εξηγήσουν το πώς αισθάνονται, δείχνοντας αποδοχή και ρωτώντας τους γι’ αυτό. Ωστόσο μην ξεχνάς πως ο καθένας αντιμετωπίζει την κατάστασή του διαφορετικά και πολλοί άνθρωποι ανακουφίζονται με το να μιλούν για την υγεία και τα προβλήματά τους, ενώ άλλοι μπορεί να μην είναι τόσο πρόθυμοι να το κάνουν και πρέπει να είναι σεβαστό από εσένα.

Αν τα άτομα αυτά δεν επιθυμούν να συζητήσουν κάτι, μπορείς να περνάς χρόνο μαζί τους κάνοντας συνήθεις δραστηριότητες, όπως να πηγαίνετε για περίπατο, να βλέπετε ταινίες, να διαβάζετε και να κάνετε συζητήσεις που δεν αφορούν την κατάστασή τους.

Τέλος, θα ήταν βοηθητικό και για τα άτομα που αντιμετωπίζουν θέματα υγείας, αλλά και για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, να αναζητήσετε υποστήριξη από κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, ώστε να σας καθοδηγήσει περαιτέρω για τη διαχείριση της κατάστασης.

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Συμμετοχή στη συζήτηση

Archives

Categories