Ψtalk: “Αισθάνομαι συναισθηματικά εξαντλημένος”
ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Woman consoling man at counter in bar

Ψtalk: “Αισθάνομαι συναισθηματικά εξαντλημένος”

Γεια σας, αισθάνομαι συναισθηματικά εξαντλημένος. Δεν έχω διάθεση για τίποτα, όλη η ζωή μου, θεωρώ ότι είναι αδιάφορη. Δουλειά δεν έχω, την διατροφή μου δεν την διατήρησα και τώρα ξαναπήρα τα κιλά πίσω. Δεν μπορώ να κάνω τίποτα σωστά, αισθάνομαι ότι πνίγομαι, και ότι δεν έχω ανθρώπους να με καταλάβουν, όσο και να προσπαθούν. Αν δεν πίστευα ότι αυτό θα διέλυε την μητέρα μου, θα αυτοκτονούσα, ειλικρινά. Το αστείο είναι ότι παίρνω αγωγή εδώ και καιρό, όμως τα τελευταία χρόνια είναι λες και δεν παίρνω. Δεν ξέρω τι φταίει. Θέλω να είμαι ευτυχισμένος αλλά δεν είμαι. Έχω συνεχώς άγχος. Αυτά.

Από τον: ΧΚ


Αγαπητέ ΧΚ

Θα θέλαμε να σε ευχαριστήσουμε που μοιράστηκες μαζί μας την ιστορία σου. Διαβάζοντας την, συναισθάνομαι το συναισθηματικό αδιέξοδο που βιώνεις και θέλω να σου πω πως κατανοώ την δυσάρεστη θέση στην οποία βρίσκεσαι και σου αναγνωρίζω τη δύναμη που δείχνεις. Μην ξεχνάμε ότι έκανες ένα πολύ σημαντικό βήμα κι αυτό είναι ότι αποφάσισες να μιλήσεις κάπου όπως και το ότι θες να αλλάξεις αυτή την συνθήκη.

Ας μιλήσουμε πρώτα για το θέμα της εργασίας και τον αντίκτυπο που έχει στην ψυχική και συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων γεγονός που το βλέπουμε και στη δική σου ιστορία.

Όταν συναντάμε κάποιον για πρώτη φορά, θα μας ρωτήσει το όνομά μας. Η επόμενη ερώτηση είναι πιθανό να αφορά το τι κάνουμε για τα προς το ζην. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία που δίνουμε στην εργασία ως αναγνωριστικό μέσο στην κοινωνία.

Κι αν δεν έχουμε δουλειά να περιγράψουμε; Μπορεί να αισθανθούμε άβολα, αμήχανα, ακόμη και ντροπή, ειδικά αν έχουμε αντιμετωπίσει πρόσφατα απώλεια εργασίας. Η εργασία μας κάνει να νιώθουμε ολοκληρωμένοι και αποτελεί ένα μεγάλο μέρος της ταυτότητας και της ζωής μας. Η απώλεια εργασίας μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητες αντιδράσεις, που εκδηλώνονται ως απελπισία, θυμό, ενοχή και δυσλειτουργία. Οι στάσεις και τα κίνητρα των ατόμων που είναι άνεργα συχνά επηρεάζονται από διάφορους εσωτερικούς ψυχοκοινωνικούς παράγοντες (αρνητικές πεποιθήσεις και στάσεις). Αυτοί οι παράγοντες δρουν αρνητικά για να μειώσουν τις πιθανότητές τους να βρουν δουλειά και αυξάνουν το άγχος της ανεργίας. Η ανεργία επηρεάζει την προσωπικότητά μας, οδηγεί σε αυξημένη αστάθεια και μειώνει το ηθικό. Επιπλέον επηρεάζει αρνητικά την αυτοεκτίμηση και αυξάνει τα επίπεδα της αγωνίας. Όλα αυτά τα στοιχεία τα βιώνεις κι εσύ με τη μορφή άγχους και απόγνωσης και είναι απολύτως κατανοητό.

Μη έχοντας περισσότερες πληροφορίες θα βοηθούσε πολύ αν μας έδινες περισσότερα στοιχεία για σένα, όπως το αν εργαζόσουν στο παρελθόν και πάνω σε ποιο τομέα, τι σπουδές έχεις κάνει καθώς και τους λόγους που αδυνατείς να βρεις εργασία ώστε να βλέπαμε κάποιες εναλλακτικές λύσεις στο αδιέξοδο της ανεργίας. Μία πρόταση μου θα ήταν να απευθυνθείς στον ΟΑΕΔ της περιοχής σου,αν δεν το έχεις κάνει ήδη και να βγάλεις δελτίο ανεργίας όπως επίσης και να δεις ένα σύμβουλο εργασίας που θα σε ενημερώσει για προγράμματα που τρέχουν για ανέργους. Επίσης μπορείς να ψάχνεις σε εξειδικευμένα site αναλόγως του κλάδου που ψάχνεις να απασχοληθείς ή ακόμη να απευθυνθείς σε γραφεία ευρέσεως εργασίας όπου θα εξετάσεις ποιες δεξιότητες κατέχεις, ποιες μπορείς να αναβαθμίσεις καθώς και να φτιάξεις ένα βιογραφικό που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εργασιακές ανάγκες των εταιρειών.

Μας ανέφερες στην ιστορία σου ότι δεν μπορείς να τηρήσεις τη διατροφή σου με αποτέλεσμα να πάρεις πίσω τα κιλά που έχασες. Στην παρούσα φάση που είναι δύσκολη αντιλαμβάνομαι ότι το να τηρήσεις ένα πρόγραμμα διατροφής ενώ νιώθεις άγχος,απελπισία μοιάζει ανέφικτο.Το σίγουρο είναι ότι το σώμα μας δεν μας καθορίζει αλλά θα μπορούσες να το δεις ως μια αρχή για να αρχίσεις να θέτεις στόχους που θα σε κινητοποιήσουν και θα σε δραστηριοποιήσουν. Μπορείς να γραφτείς σε ένα δημόσιο γυμναστήριο, ή να ξεκινήσεις περιπάτους που θα λειτουργήσουν ευεργετικά και στην ψυχολογική σου κατάσταση. Οι αλληλεπιδράσεις με άλλα άτομα μέσω του εθελοντισμού θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτοεκτίμησης η οποία έχει πληγεί από την ψυχοφθόρα αυτή κατάσταση.

Αναλογιζόμενη αυτό που ανέφερες για την έλλειψη υποστηρικτικού κύκλου θα πρότεινα να κάνεις μια κουβέντα με κάποιο άτομο που εμπιστεύεσαι παραθέτοντας όσα σε απασχολούν και να ακούσεις τις δικές του προτάσεις οι οποίες ίσως σου φανούν χρήσιμες. Η κοινωνική υποστήριξη είναι ευεργετική, καθώς θα σε κάνει να αισθάνεσαι λιγότερο απομονωμένος. Επιπλέον κάποια άτομα θα μπορούσαν να σου παρέχουν μια καλή πηγή ιδεών και πληροφοριών για κενές θέσεις εργασίας.

Επίσης σημαντικό σημείο της ιστορίας είναι αυτό που ανέφερες ότι σαν αποτέλεσμα όλης αυτής της πίεσης και της συναισθηματικής εξάντλησης, κάνεις αυτοκτονικές σκέψεις. Μας είπες ότι παίρνεις αγωγή εδώ και καιρό. Μου γεννώνται κάποια ερωτήματα σχετικά με αυτό: Ποια ήταν η διάγνωση του ειδικού ψυχικής υγείας η οποία οδήγησε στη χορήγηση αγωγής; Έχεις αναφέρει τις αυτοκτονικές σκέψεις στο θεραπευτή σου; Όπως αντιλαμβάνεσαι οι αυτοκτονικές σκέψεις είναι ένα αρκετά σοβαρό θέμα για το οποίο θα πρέπει να μιλήσεις στον ειδικό ψυχικής υγείας που σε παρακολουθεί. Αν πάλι έχεις σταματήσει για οικονομικούς λόγους μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιο κέντρο ψυχολογικής υποστήριξης του δήμου σου όπου η ψυχολογική υποστήριξη είναι δωρεάν.

Κλείνοντας και κάνοντας μια ανασκόπηση στην ιστορία που μοιράστηκες μαζί μας βλέπω έναν άνθρωπο που επιθυμεί πολύ να βρει ένα νόημα στη ζωή του. Για αρχή θα βοηθούσε να κάνεις ένα θετικό διάλογο με τον εαυτό σου, κάτι τέτοιο θα βοηθούσε στο να βελτιωθεί η αυτοεκτίμηση σου. Τα αρνητικά συναισθήματα και οι αυτοκαταστροφικές σκέψεις σε κρατάνε στάσιμο και δεν σε αφήνουν να βγεις από το συναισθηματικό αδιέξοδο οπότε καλό θα ήταν να εστιάσεις σε ό,τι σου δίνει θετικά συναισθήματα, να κινητοποιηθείς και να δεις ότι σου αξίζει μια ζωή με ψυχική υγεία και ευημερία. Στη συνέχεια μπορείς να καταγράψεις τους στόχους σου και στην πορεία να δεις ποια βήματα πρέπει να γίνουν σταδιακά. Σίγουρα μπορεί να μην πετύχουν με την πρώτη αλλά δεν χρειάζεται να απογοητεύεσαι και να τα παρατάς.

Ελπίζω να καταφέρεις να νιώσεις καλύτερα συναισθηματικά και είμαι σίγουρη ότι αν αρχίσεις να υλοποιείς κάποιους από τους στόχους σου θα αποκτησεις πιο αισιόδοξη ματιά, εξάλλου το πρώτο βήμα έχει γίνει εφόσον μπήκες σε μια διαδικασία να σκεφτείς την αλλαγή που επιθυμείς. Είμαστε στη διάθεσή σου για ό,τι χρειαστείς.


*Η στήλη Ψtalk έχει περισσότερο συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν αντικαθιστά την Ψυχοθεραπεία ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο παρέμβασης.

Στείλε και εσύ τον δικό σου προβληματισμό ανώνυμα και λάβε απάντηση από ειδικό ψυχικής υγείας εδώ

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Γραμμένο από
Μαριάννα Μαυροματη

Archives

Categories