in , ,

Το κόκκινο του Άγιου Βαλεντίνου


Άγιος Βαλεντίνος. Σε πολλούς μοιάζει με μια αμερικανόφερτη γιορτή και δηλώνουν αποχή. Ωστόσο, η ιστορία δηλώνει πως ο  Πάπας Γελάσιος Α΄ την καθιερώνει το 496 μ. Χ.  ως γιορτή για την καθολική εκκλησία. Πολλοί και διαφορετικοί θρύλοι υπάρχουν τον Άγιο Βαλεντίνο, τον απόστολο, που στην ημέρα του θανάτου του επικράτησε να γιορτάζεται η μέρα των ερωτευμένων (η σχέση έρωτα – θανάτου αποτελεί θέμα για καινούργιο  άρθρο καθώς και τα δύο έχουν μελετηθεί ιδιαίτερα!).

Θα σας πω τον επικρατέστερο θρύλο για τον Άγιο Βαλεντίνο που τον θέλει να αποκαθιστά την όραση στην κόρη του δεσμοφύλακα – εχθρού του. Αργότερα, προστέθηκαν και άλλα στοιχεία περισσότερο σχετικά με το θέμα του έρωτα και της αγάπης (όπως ότι έγραψε στην πρώην-αόμματη κόρη ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα πριν εκτελεστεί, στο οποίο υπέγραφε «Ο Βαλεντίνος σου» ή ότι πάντρευε χριστιανούς στρατιώτες κάτι το οποίο απαγορευόταν).

Σε αυτά τα πλαίσια λοιπόν προσφέρουμε λουλούδια στο ταίρι μας ή κόκκινες καρδιές. Γιατί όμως κόκκινες; Τι συμβολίζει όμως το κόκκινο αυτό;

Όταν ο ταυρομάχος κουνάει το κόκκινο πανί στην αρένα, όσο ερεθίζει τον ταύρο, άλλο τόσο ερεθίζει και το πλήθος που τον παρακολουθεί. Οι ταύροι στην πραγματικότητα έχουν αχρωματοψία και ερεθίζονται ουσιαστικά από την κίνηση του μανδύα. Εν τούτοις οι θεατές αντιλαμβάνονται πλήρως την ενέργεια που εκπέμπεται από το παλλόμενο κόκκινο χρώμα.

Κίνδυνος, διέγερση, παραφορά, δυναμικότητα, επιθετικότητα, επιτυχία. Δεν πρόκειται για μια συναισθηματική αντίδραση μόνο, αλλά επίσης και για μια βιολογική συμπεριφορά.

Ατενίζοντας το κόκκινο αυξάνεται η αρτηριακή πίεση και οι σφυγμοί καλπάζουν. Έτσι, το κόκκινο προκαλεί αναταραχή στο ανθρώπινο σύστημα, ελκύοντας την προσοχή και απαιτώντας την προσοχή προς την θέασή του.

Αυτά τα στοιχεία δεν θα μπορούσαν, φυσικά, να ξεφύγουν από το marketing και την «τέχνη» του. Έχετε αναρωτηθεί γιατί τόσα πολλά fast-food έχουν κόκκινο χρώμα;Το χρώμα αυτό ενεργοποιεί τους σιελογόνους αδένες, δίνοντας το αίσθημα της πείνας ενώ ταυτόχρονα κουράζει το μάτι, έτσι που σας κάνει να θέλετε να φάτε πολλά και να φύγετε γρήγορα από αυτόν τον χώρο. Ιδιοφυές;

Και  μην ξεχνάτε ότι εφ’ όσον το κόκκινο είναι το χρώμα που εντοπίζεται ευκολότερα είναι αδύνατον να περάσετε σε έναν αυτοκινητόδρομο πλάι  από ένα τέτοιο fast-food, με κόκκινο στο σήμα του και να μην το προσέξουν τα παιδιά σας.

Εξ αιτίας των ισχυρών εντυπώσεων που επιβάλλει η θέαση του κόκκινου χρώματος στο αυτόνομο νευρικό σύστημα, μπορεί να σας κάνει νευρικούς και ανήσυχους. Στα καζίνο για παράδειγμα,  είναι γνωστό ότι οι άνθρωποι ρισκάρουν μεγαλύτερα ποσά και κάνουν πιο επικίνδυνα στοιχήματα κάτω από κόκκινους φωτισμούς.

Το κόκκινο παρακινεί τους ανθρώπους να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις γι’ αυτό είναι το πιο δημοφιλές χρώμα στα κουμπιά αγορών μέσω διαδικτύου. Κατά κάποιο τρόπο είναι σαν να σου λέει «Αγόρασε τώρα χωρίς να το πολυσκέφτεσαι».

Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με τις κόκκινες ταμπελίτσες ευκαιριών στα Super Market.

Η υψηλή ορατότητα του κόκκινου το κάνει ιδανικό για την προσέλκυση του βλέμματος σε διαφημίσεις και σε είδη ασφάλειας όπως πυροσβεστήρες και σήματα εξόδου ανάγκης.

Ο δυναμισμός του κόκκινου επίσης είναι αυτός που το καθιστά σαν το χρώμα που υπάρχει στις περισσότερες εθνικές σημαίες.

Το κόκκινο περνάει το μήνυμα της ενεργητικότητας, της ενθάρρυνσης και της δύναμης, δίνοντας την αίσθηση του ότι τα πράγματα θα διευθετηθούν. Γι’ αυτό συχνά οι πολιτικοί φορούν κόκκινες γραβάτες, που είναι προτιμητέες στις δημόσιες πολιτικές συζητήσεις.

Το κόκκινο είναι το πιο αλησμόνητο χρώμα απ’ όλα.

Ξεκάθαρα, το κόκκινο προκαλεί ένταση, δυνατά συναισθήματα, διεγείρει πάθη. Είναι το χρώμα των ερωτευμένων και το πιο κατάλληλο για να δώσει το όνομά του στις περιοχές με τα «κόκκινα φανάρια» (Ολλανδία).

Γυναίκες ντυμένες στα κόκκινα δίνουν την εντύπωση πως είναι ερωτύλες, εξωστρεφείς και παιχνιδιάρες. Για σκεφθείτε το! Μόλις μια γυναίκα ντυθεί στα κόκκινα γίνεται πιο επιθυμητή στον σύντροφό της και κάνει την καρδιά του να χτυπά γρηγορότερα.

Αλλά ας πάμε και στην Κίνα όπου το κόκκινο αντιπροσωπεύει την καλή τύχη και φοριέται από τις νύφες αφού χρησιμοποιείται στις τελετές των «κόκκινων αυγών» για την ευλογία των νεογέννητων.

Οι εξασκούντες το Feng Sui προτείνουν την χρήση του κόκκινου για την αποβολή του chi, της κακής ενέργειας, από το σπίτι .Όμως, σε παιδικά δωμάτια το κόκκινο μπορεί να προκαλεί αϋπνίες!

Το καθαρό κόκκινο είναι το πιο δονητικό, συναρπαστικό χρώμα του φάσματος, εκφράζει έξαψη, ταχύτητα, δύναμη, χαρά, κίνδυνο και πάθος. Κάποια βαθιά κόκκινα θεωρούνται χρώματα βασιλικά ακόμα και  ισχυρά. Άλλωστε, έχουν μεγάλη απήχηση στους άνδρες.

Μην ξεχνάτε πως το κόκκινο δίνει την αίσθηση της ζεστασιάς. Ο καφές μας φαίνεται πιο ζεστός μέσα σε ένα κόκκινο φλιτζάνι παρ’ ότι μέσα σε ένα μπλε.

Αφού είδατε κάποιους λόγους  για τους οποίους το κόκκινο είναι προτιμητέο δεν πρέπει να σας διαφεύγει ότι το κόκκινο προκαλεί ένταση και μας κάνει νευρικούς. Επομένως, ό,τι δώρο και να επιλέξετε για την/τον αγαπημένο σας μην το παρακάνετε στο κόκκινο!

Σας εύχομαι χρόνια πολλά και πολλές ευτυχισμένες στιγμές με το ταίρι σας!

Οι φωτογραφίες είναι από την www.google.com

What do you think?

10 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Θέλω να παραιτηθώ από τη δουλειά μου, νιώθω υπερφορτωμένη και έχω σωματικά συμπτώματα.”

Ψtalk: “Εδώ και 2 περίπου χρόνια προσπαθούμε για παιδί αλλά έχουμε σταθεί άτυχοι.”