in , , ,

Οι θεραπευτικές συνεδρίες μέσω του αναρχικού ίντερνετ.


Εδώ και λιγότερο από 50 χρόνια έχει ιδρυθεί ο παγκόσμιος ιστός με μια ιστορία που ξεκινά το 1950 με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Και γιατί το χαρακτηρίζω αναρχικό; Γιατί ΌΛΟΙ έχουν πρόσβαση σε αυτό με δυνατότητες όχι μόνο να επικοινωνήσουν και να μάθουν νέες γνώσεις (άλλωστε τα πρώτα εθνικά κέντρα υπερυπολογιστών  ξεκίνησαν στα πανεπιστήμια) αλλά και να διαδράσουν. ‘Έτσι, προσθέτοντας μια δημιουργική και πάνω από όλα προσωπική νότα στις ειδήσεις και τα αναγνώσματα δίνεται η ευκαιρία στους γράφοντες να «ακουστούν» (διαβαστούν) αλλά και στους αναγνώστες να πετύχουν την σφαιρική γνώση των επίκαιρων -ή και όχι τόσο επίκαιρων- ζητημάτων που τους απασχολούν.

Αυτό, φυσικά, ενέχει πάρα πολλούς κίνδυνους (όπως να δίνεται το «μικρόφωνο» σε μη ειδικούς και μη γνώστες θεμάτων που απλά έτυχε να αποκτήσουν δημοτικότητα -αλλά αυτό συμβαίνει και στην τηλεόραση φυσικά που υπήρχε περίπου από το 1930- ακόμα, όμως, και να διαβάζονται λόγοι όπως οι δικοί μου.  –Αν οι ψυχολογία ήταν θρησκεία, που δεν είναι και εύχομαι να μην γίνει και ποτέ, θα χαρακτήριζα τα λεγόμενα μου αιρετικά!

Στο προκείμενο, ωστόσο, που ειδικά στην κρίση που διανύουμε είναι χαρακτηριστικό των καιρών.  Συνεδρίες μέσω διαδικτύου. Θα έπρεπε να γίνονται ή όχι; Και αν ναι με ποιους όρους; Τι λέει η δεοντολογία; Στο πανεπιστήμιο, στο μάθημα της Δεοντολογίας έκανα παρουσίαση πάνω στο θέμα και αυτό μαζί με τις συνεδρίες  μου μέσω ίντερνετ με έκανε να μπορώ να εκφράζω τις ακόλουθες απόψεις.

Αρχικά είναι απαραίτητο να προσέξει ιδιαίτερα ο θεραπευτής πιο λογισμικό -πρόγραμμα χρησιμοποιεί. Ακόμα και σε σχολεία που έκαναν διαδικτυακό μάθημα μέσω Zoom και Teams υπήρξαν αυτοί οι hackers που δυσχέραιναν σε μεγάλο βαθμό την διεξαγωγή του. Αλλά ακόμα και το Skype που πλείστοι χρησιμοποιούν δεν προσφέρει απόλυτη κάλυψη -καθώς αρχεία μπορούν να υποκλαπούν (όπως παραδείγματος χάριν συνταγές φαρμάκων).

[Αυτά που αναφέρω ξέρω ότι ενισχύουν τα άγχη των παρανοϊκών ή μάλλον παρανοΪδών και σχοζοειδών (ως πιο πιθανά) αλλά δεν θα ήθελα ο κορονοϊός να ενδυναμώνει μόνο τους ιδεοψυχαναγκαστικούς -χαχα- ]

Επίσης, αυτό το πρόγραμμα που θα χρησιμοποιηθεί εννοείται ότι θα έχει και κάμερα! (Εκτός βέβαια από την κλασσική ψυχανάλυση στο ντιβάνι που εκεί έτσι και αλλιώς δεν είναι ορατός ο αναλυτής!) Αυτό για να προσομοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο την θεραπεία δια ζώσης. Όσο για τους ψυχοθεραπευτές που δεν είχαν επαφή με την τεχνολογία ,καλούνται να δουν τον ιό Covid-19 ως δώρο που εμπλουτίζει τις γνώσεις τους (δια βίου μάθηση).

Ακόμα, η ώρα και μέρα των συνεδριών οφείλεται να είναι σταθερή αλλά σταθερός θα πρέπει να είναι και ο χώρος διεξαγωγής των θεραπειών. Στο ίδιο σημείο και ο θεραπευτής και ο θεραπευόμενος κάθε φορά, είτε αυτό είναι σαλόνι, γραφείο, κρεβατοκάμαρα ακόμη και κουζίνα. Καλό επίσης θα ήταν να είναι ανάλογος και ο ρουχισμός.  Τι γίνεται, όμως,  με την ιδιωτικότητα; Αν οι τοίχοι στο σπίτι δεν έχουν αρκετή ηχομόνωση; Ο θεραπευτής πρέπει να το σκεφτεί αυτό και να το διαχειριστεί.

Και αν το ίντερνετ δεν είναι σταθερό και κάνει διακοπές;

Το σίγουρο είναι πάντως ότι μια θεραπεία δεν μπορεί να αρχίσει διαδικτυακά! Έρευνες δείχνουν ότι μια θεραπεία μέσω ίντερνετ είναι αποτελεσματική μόνο μετά την εδραίωση μιας θεραπευτικής σχέσης με τον ειδικό , όχι νωρίτερα!

Και θα πρέπει όλοι να θυμόμαστε πως μια ιντερνετική θεραπεία δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την θεραπεία δια ζώσεις μόνο την ΥΠΟκαθιστά!

Έτσι, προσπάθησα με λίγα λόγια να σας κάνω μια εισαγωγή στο «φλέγον» -καθώς αναζωπυρώθηκε- θέμα των ψυχοθεραπειών μέσω ίντερνετ (λόγω κορονοϊού) · με μια διάθεση για συζήτηση για το θέμα αυτό που αποτελεί τροφή για σκέψη!

Τέλος θα τολμήσω να ευχηθώ σε όλους καλό χειμώνα και καλή νέα χρονιά -γιατί για μένα οι χρονιές ορίζονται ακαδημαϊκά!

What do you think?

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Απόρριψη και ψυχολογία.

Κακοποιητικές Σχέσεις: Πώς μπορούμε να τις διακρίνουμε;