Ο αληθινός τρόπος να πραγματοποιήσεις τους στόχους σου!
Αναρτήθηκε από το www.pixabay.com

Ο αληθινός τρόπος να πραγματοποιήσεις τους στόχους σου!


Το 2021 δεν θα είναι μία ακόμη χρονιά, όπου τα resolutions μας μένουν ανεκπλήρωτα!

2021. Νέα χρονιά, νέοι στόχοι. Ίσως ακουστεί, κάπως κοινότυπο, αλλά η αρχή της χρονιάς είναι ιδανική περίοδος για να θέσεις νέους στόχους. Πρόσεξε όμως, για να μην βρεθείς του χρόνου πάλι προ εκ πλήξεως όπως φέτος, συνειδητοποιώντας πως για αλλού ξεκίνησες και αλλού έφτασες και πως δεν πραγματοποίησες κανέναν στόχο στο wishlist του 2020, μπορείς να ακολουθήσεις κάποιες συμβουλές πιο πρακτικής φύσεως που παρουσιάζονται παρακάτω. Τώρα θα μου πεις, το 2020, ο κόσμος καταστράφηκε, το λιγότερο που θα έπρεπε να με ενδιαφέρει είναι που δεν έχασα τα 5 κιλά που είχα στόχο. Αν αναλογιστείς, όμως, πως οι στόχοι που βάζουμε αντικατοπτρίζουν την ιδανική ζωή ή τον ιδανικό εαυτό που επιθυμούμε να αποκτήσουμε, τότε θα καταλάβεις πόσο σημαντικοί είναι για να βελτιώσουν την ψυχολογία μας. Πάμε, λοιπόν, να δούμε μερικές συμβουλές για να κατακτήσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά τους στόχους μας!

  1. Τοποθέτηση συγκεκριμένων στόχων.  Αν στόχος σου για το νέο έτος είναι απλά “η πιο υγιεινή διατροφή”, δεν θα πετύχεις ποτέ αυτόν τον στόχο, καθώς όσο απλός φαίνεται, άλλο τόσο γενικός είναι. Οι στόχοι μας πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι, να σχεδιάζονται βήμα-βήμα και να είναι λεπτομερείς. Για παράδειγμα, αντί να πεις, “θα τρώω πιο υγιεινά”, φτιάξε ένα πρόγραμμα διατροφής για τον πρώτο μήνα, όπου θα επιτρέπεις την κατανάλωση γλυκού μόνο μία φορά την εβδομάδα, ενώ θα περιλαμβάνεις λαχανικά σε κάθε γεύμα. Έτσι, θα καταφέρεις να κάνεις τον στόχο σου πράξη.
  2. Τοποθέτηση μέτριας δυσκολίας και ρεαλιστικών στόχων. Οι αποτελεσματικοί τρόποι είναι δύσκολοι, ώστε να προκαλέσουν το ενδιαφέρον και αρκετά ρεαλιστικοί, ώστε να επιτευχθούν. Συνήθως οι στόχοι μέτριας δυσκολίας είναι οι πιο αποτελεσματικοί, καθώς η μη πραγματοποίηση υπέρμετρων στόχων μπορεί να φέρει απογοήτευση και αίσθηση ανικανότητας. Από την άλλη, οι εύκολοι στόχοι μπορεί να προκαλέσουν ανία και σιγά σιγά εγκατάλειψη. Έτσι, αν θέλετε να φτιάξετε την φυσική σας κατάσταση, καλύτερο θα ήταν να μην θέσετε ως στόχο άσκηση 2 ώρες κάθε ημέρα, καθώς η μη τήρηση του προγράμματος ίσως προκαλέσει απογοήτευση, ενώ ένας στόχος πιο μέτριας δυσκολίας, όπως άσκηση 4 φορές την εβδομάδα είναι πιο πραγματοποιήσιμος, αλλά όχι και πανεύκολος.
  3. Τοποθέτηση Μακροπρόθεσμων και Βραχυπρόθεσμων στόχων. Καλό θα ήταν, να μην εστιάζετε μόνο στον τελικό στόχο που έχετε βάλει, αλλά να δημιουργείτε και σταδιακούς στόχους, που βήμα-βήμα θα σας οδηγήσουν στον τελικό. Ο μακροπρόθεσμος στόχος δίνει την κατεύθυνση, ενώ οι βραχυπρόθεσμοι είναι τα σκαλοπάτια που οδηγούν εκεί. Για παράδειγμα, εάν στόχος σας φέτος είναι να τρέξετε σε κάποιον μαραθώνιο, μην ξεκινήσετε προπόνηση τρέχοντας απευθείας την απόσταση του μαραθωνίου, αλλά ξεκινήστε σιγά σιγά τρέχοντας όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις μέρα με την μέρα.
  4. Καταγραφή των στόχων. Ιδιαίτερα βοηθητικό θα ήταν στο τέλος κάθε εβδομάδας να καταγράφετε τους στόχους και την πρόοδο που πετύχατε, ώστε να ξέρετε πόσο κοντά είστε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Εάν κάτι πήγε στραβά και μείνατε πίσω σε σχέση με το πρόγραμμα, μην αποθαρρυνθείτε! Αντίθετα, προσπαθήστε να καταλάβετε τα αίτια και αν  ήταν εσωτερικά, βρείτε τι μπορείτε να κάνετε για να μην επαναληφθεί αυτό.
  5. Κατανόηση προσωπικότητας και προτιμήσεων. Για να πραγματοποιήσετε τους στόχους σας και να φτιάξετε ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα που θα σας οδηγήσει στην επιτυχία, πρέπει να λάβετε υπόψη σας τις προτιμήσεις σας και τις δυνατότητές σας και ανάλογα να προσαρμοστείτε. Η διαδικασία επίτευξης ενός αποτελέσματος για τους περισσότερους είναι δύσκολη και προκαλεί δυσφορία, οπότε καλό θα ήταν να την κάνετε όσο λιγότερο “επίπονη”  και όσο περισσότερο διασκεδαστική γίνεται. Έτσι, εάν θέλετε το νέο έτος να αρχίσετε να μαγειρεύετε περισσότερο, όμως δεν σας αρέσει καθόλου η όλη διαδικασία, ξεκινήστε αρχικά να φτιάχνετε φαγητά εύκολα και γρήγορα, κυρίως αυτά που αρέσουν και σε εσάς και τις μέρες που έχετε χρόνο, ώστε να μην θεωρείτε πως σπαταλάτε χρόνο από άλλες δραστηριότητες. Κατά τη διάρκεια, βάλτε να ακούσετε τον αγαπημένο σας δίσκο ή δείτε την αγαπημένη σας σειρά και σας εγγυώμαι πως το μαγείρεμα τελικά θα είναι η αγαπημένη σας ώρα!
  6. Υποστήριξη περιβάλλοντος. Έρευνες έχουν αποδείξει πως η συμμετοχή σε δραστηριότητες γίνεται πιο δεσμευτική εάν τα άτομα συμμετέχουν με κάποιον φίλο τους. Η υποστήριξη από τον περίγυρο είναι πολύ σημαντική, καθώς μερικές φορές δεν φτάνει να πιστεύουμε μόνο εμείς πως μπορούμε να καταφέρουμε κάτι, αλλά πιστεύουμε ακόμη περισσότερο στις ικανότητές μας, εάν μας υποστηρίζουν και οι γύρω μας. Έτσι, εάν θες να χάσεις βάρος στους επόμενους μήνες, οι φίλοι σου μπορούν να σε βοηθήσουν με το να μην σου προτείνουν να παραγγέλνετε απέξω κάθε φορά που βρίσκεστε, σεβόμενοι έτσι την απόφασή σου. Από την άλλη, αν θες να ξεκινήσεις κάποιο άθλημα, είναι πολύ πιθανότερο να συνεχίσεις αν πας με κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο, ώστε να παρακινεί ο ένας τον άλλον πριν από κάθε μάθημα. Τέλος, ακόμα και σε έναν πιο απλό στόχο, όπως το να αποταμιεύσεις χρήματα και πας ένα ταξίδι στο εξωτερικό, θα είναι πολύ πιο εύκολο εάν συμφωνήσεις με έναν φίλο σου να κάνετε μαζί οικονομία για να πάτε στον αγαπημένο σας προορισμό.

Είναι πολύ εύκολο να αποδίδουμε την αποτυχία μας να εκπληρώσουμε τους στόχους μας σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως, “οι άλλοι με παρασύρουν στο φαγητό”, “δεν μου μένουνε λεφτά να αποταμιεύσω για το ταξίδι που θέλω να πάω”, “η προπονήτριά μου δεν είναι καλή, οπότε θα κόψω τα μαθήματα”. Ακόμη και αν τα προκύπτουν δυσκολίες, έχοντας θέσει πραγματοποιήσιμους στόχους και ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα, τότε δεν υπάρχει δικαιολογία να αποτύχουμε. Τέλος, μην ξεχνάτε, πως μερικές φορές δεν χρειάζεται να αλλάξουν τα πράγματα, αλλά ο τρόπος που εμείς τα βλέπουμε και τα αντιμετωπίζουμε!

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Συμμετοχή στη συζήτηση

Archives

Categories