in , , ,

Εφηβική Ανασφάλεια


Παρόλο που γίνονται προσπάθειες και από τους ενημερωμένους – πλέον- γονείς αλλά και από το σχολείο για ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών, φαίνεται ότι κάτι τέτοιο δεν επιτυγχάνεται τόσο εύκολα.

Έρευνες και μελέτες ανά τον κόσμο αποδεικνύουν τα υψηλά επίπεδα ανασφάλειας των εφήβων και την στρεβλή αυτοεικόνα τους. Πολλοί έφηβοι αντιμετωπίζουν νόσους όπως αγχώδεις διαταραχές ή διαταραχές πρόσληψης τροφής.

Στη σύγχρονη εποχή που τα ερεθίσματα είναι άπειρα, αξίζει να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα μέσα αυτά, αν και δημιουργήθηκαν με την προοπτική της διευκόλυνσης της κοινωνικοποίησης των ανθρώπων και τη διασκέδασή τους, εντούτοις εξελίχθηκαν σε τροχοπέδη επικοινωνίας, μέσο εκφοβισμού αλλά και εθισμού.

Οι έφηβοι σπαταλούν πολλές ώρες της μέρας τους μπροστά στην οθόνη του κινητού και δίνουν τεράστια σημασία στην «εικονική ζωή» που προσφέρουν τα social media. Τα likes, τα αιτήματα φιλίας , τα μηνύματα και τα σχόλια παίζουν σπουδαίο ρόλο στην εικόνα που σχηματίζει το νέο άτομο για τον εαυτό του αλλά και στο πώς βλέπει τους γύρω του.

Το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον οφείλουν να σταθούν στο πλάι κάθε εφήβου και να τον βοηθήσουν να διαχωρίσει την πραγματική ζωή από την εικονική, να αναγνωρίσει τα χαρακτηριστικά του εαυτού του αλλά και των υπολοίπων και τέλος να μάθει να τα αξιολογεί.

Εν κατακλείδι, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι όλοι βρεθήκαμε στη θέση των σημερινών εφήβων, περάσαμε τις ανασφάλειες και τις δυσκολίες τους, κάναμε τις σκέψεις και τα όνειρα τους. Επομένως μπορούμε να τους βοηθήσουμε, να τους συμβουλέψουμε και κυρίως να τους κατανοήσουμε.

What do you think?

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Μέσα στην καραντίνα ο ψυχικός μου κόσμος κατέρρευσε ένιωθα αβοήθητη”

Γράφει η Ιωάννα Πετράκου, φοιτήτρια Ψυχολογίας.