in

Το παιδί μου έχει μαθησιακή δυσκολία και τώρα;


Αρκετές είναι οι φορές, που οι γονείς ερχόμαστε αντιμέτωποι με την ανακοίνωση, που μας κάνουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διδάσκουν το παιδί μας. ”Ενδέχεται να παρουσιάζει κάποια μαθησιακή δυσκολία, αφού είναι εμφανείς οι δυσκολίες, τόσο στο μαθησιακό κομμάτι, όσο και σε θέματα συμπεριφοράς και διαπροσωπικών σχέσεων.”

Αρχικά, δε χρειάζεται πανικός και ανησυχία. Δεν είναι το μόνο παιδί πάνω στον πλανήτη με δυσκολίες, ούτε βέβαια φταίμε εμείς και κυρίως αυτό, για την εμφάνισή του. Κύριο μέλημά μας είναι να αποδεχτούμε την κατάσταση, όσο δύσκολο και εγωιστικό κι αν είναι μέσα μας και να κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται, για το καλό του παιδιού μας και μόνο.

Όσο πιο νωρίς ενημερωθούμε για το πρόβλημα, τόσο πιο έγκαιρα μπορεί να γίνει και η παρέμβαση από τον κατάλληλο ειδικό, που είναι εξιδεικευμένος με το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το παιδί μας και μπορεί να μας κατευθύνει ανάλογα, τόσο για το τρόπο χειρισμού, όσο και για την ενημέρωση του καλύτερου και πιο αποτελεσματικού τρόπου αντιμετώπισης. Το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή και ενθάρρυνση από την πλευρά μας, σε κάθε μικρό ή μεγάλο βήμα που σημειώνει το παιδί μας.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα παιδιά παρατηρείται ότι αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία στο χώρο του σχολείου και το φαινόμενο εμφανίζεται με ραγδαία αύξηση.

Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία γίνεται γνωστό, ότι μόλις το 50% όλων των μαθητών, που φοιτούν στις σχολικές μονάδες της ειδικής αγωγής, έχουν διαγνωστεί ότι αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Το 80% αυτών των περιπτώσεων, αναφέρονται σε δυσκολίες στο τομέα της ανάγνωσης.

Αρκετοί είναι οι ορισμοί που έχουν διατυπωθεί για τις μαθησιακές δυσκολίες. Ένας σύντομος ορισμός των μαθησιακών δυσκολιών αναφέρεται σε μία μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Learning Disabilities: «Οι μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται σε μια μεμονωμένη ή σε μία γενικότερη ομάδα διαταραχών, οι οποίες παρουσιάζουν μεταξύ τους μία ανομοιογένεια και εκδηλώνονται με σοβαρές δυσκολίες, ως προς τον τρόπο με τον οποίο προσπαθεί κάποιος να κατακτήσει και να παράλληλα να χρησιμοποιήσει τις ικανότητες που διαθέτει για να ακούσει τον άλλο που μιλάει, για να μιλήσει ο ίδιος, για να κάνει ανάγνωση και να αναπτύξει τη μαθηματική του ικανότητα.» Οι συγκεκριμένες διαταραχές, είναι εγγενείς στο άτομο και όπως αναφέρουν οι συνεχόμενες έρευνες, οφείλονται σε κάποια δυσλειτουργία, η οποία προκαλείται στο κεντρικό νευρικό σύστημα του ανθρώπου και υπάρχει η πιθανότητα να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Για να αντιμετωπιστούν οι μαθησιακές δυσκολίες είναι απαραίτητη μία συλλογική προσπάθεια από όλα τα μέλη, που συνεργάζονται με το παιδί. Πρόκειται για μία χρονοβόρα διαδικασία, που απαιτεί αρκετό χρόνο και μία καλή συνεργασία ανάμεσα στους γονείς και στην ομάδα των επαγγελματιών, οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι κατάλληλα, ώστε να εφαρμόσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δε θεραπεύονται, αλλά αντιμετωπίζονται με τον καλύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο, αν εντοπιστούν εγκαίρως και ξεκινήσει άμεσα η παρέμβαση που απαιτείται.

Βιβλιογραφία

Στασινός, Δ. (2013). Η ειδική εκπαίδευση 2020. Για μια συμπεριληπτική ή ολική εκπαίδευση στο νέο-ψηφιακό σχολείο με ψηφιακούς πρωταθλητές. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.

Τζουριάδου, Μ. (1987). Μαθησιακές Δυσκολίες. Εκδόσεις Προμηθεύς, Θεσσαλονίκη.

What do you think?

7 points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Έχω διαγνωστεί με νευρική ανορεξία”

Παγιδευμένοι στο ίδιο τους το σώμα- Δυσφορία ταυτότητας του φύλου