in

Ψtalk: “Χώρισα πριν τις πανελλήνιες. Και τώρα τι;”

Απαντά η Τζωρτζίνα Φύτου, Ψυχολόγος

Καλησπερα σας, περνάω έναν μεγαλο χωρισμό κατά διάρκεια των πανελληνίων και δεν μπορώ να το διαχειριστώ.. Μπορείτε να μου προτείνετε κάποιες συμβουλές;

Από τον/την:Ελένη


Αγαπητή Μαρία,

λυπάμαι πολύ για τον χωρισμό σου. Λες πως πρόκειται για έναν δύσκολο χωρισμό και μπορώ να φανταστώ την συναισθηματική σου φόρτιση αυτόν τον καιρό. Κάθε χωρισμός είναι ένα σκληρό γεγονός, γιατί σηματοδοτεί έναν αποχωρισμό και το τέλος ενός κεφαλαίου της ζωής κάποιου. Διαβάζω πως παράλληλα καλείσαι να αντιμετωπίσεις και την δοκιμασία των πανελλήνιων εξετάσεων. Καταλαβαίνω πως αυτό δυσχεραίνει την κατάσταση και αποτελεί για τις αντοχές σου μια πραγματική πρόκληση, όμως έχεις σκεφτεί πως η προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις θα μπορούσε παράλληλα να είναι ένα βοήθημα για εσένα; Και τι εννοώ.. Το διάβασμα των πανελληνίων θέλει χρόνο, συγκέντρωση, αφοσίωση σε καθημερινή βάση, γεγονός που αν το πετύχεις θα μένει λιγότερος χρόνος για να σκέφτεσαι τον πρώην σύντροφο σου.

Παράλληλα υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ξεπεράσεις έναν χωρισμό.

1) Κάνε όνειρα για το μέλλον.

Η σχέση σας ανήκει στο παρελθόν και ο χωρισμός ανοίγει την πόρτα για το μέλλον σου ανεξάρτητα από εκείνον. Κάνε όνειρα και σχέδια που θα βάλεις στόχο να πραγματοποιήσεις βασιζόμενη στις δικές σου δυνάμεις. Θα γεμίσεις αισιοδοξία και ανυπομονησία. Βάλε στόχο την σχολή που θες να περάσεις, τα ταξίδια που θες να κάνεις και την ζωή μετά το σχολείο που θες να ακολουθήσεις.

2) Κάνε πράγματα που έκανες για εσένα παλιά.

Στην σχέση το “Εγώ” γίνεται “Εμείς” και οι υποχωρήσεις είναι συχνές. Τώρα λοιπόν έχεις την ευκαιρία να κάνεις πράγματα που σου αρέσουν και τα είχες αφήσει πίσω γιατί δεν άρεσαν σε εκείνον, να αφιερώσεις σε εσένα τον ελευθερο σου χρόνο, να βρεις ένα χόμπι, να διαβάσεις ένα βιβλίο, ή να δεις την αγαπημένη σου ταινία, να πας μια βόλτα ή απλά να ξαπλώσεις μόνη σου στο κρεβάτι να ξεκουραστείς ψυχικά και σωματικά.

3) Μίλα με φίλους.

Η φιλία είναι μια από τις μεγαλύτερες αξίες της ζωής. Συνάντησε τους φίλους σου, βγες μια βόλτα ή κάνε μια βιντεοκλήση με αυτούς και μιλά για όλα. Μοιράσου τις σκέψεις σου και τα συναισθήματα σου, επέτρεψε στον εαυτό σου να δείξεις την ευαλωτότητα σου της δεδομένης στιγμής και να δεχτείς την βοήθεια και την φροντίδα του φιλικού σου περιβάλλοντος. Όμως, προσπάθησε να μην γυρνάς συνέχεια την συζήτηση γύρω από τον χωρισμό σας. Μίλα και άκου διαφορετικά πράγματα, σημαντικά ή ασήμαντα, που θα σε διασκεδάσουν και θα κρατήσουν το μυαλό σου απασχολημένο.

4) Απέφυγε οτιδηποτε τον θυμίζει.

Μέσα από μια σχέση, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, μέρη, αντικείμενα και δραστηριότητες συνδέονται στο μυαλό του ατόμου με τον σύντροφο του. Την περίοδο μετά τον χωρισμό είναι χρήσιμη η αποφυγή αυτων των ερεθισμάτων, καθώς προκαλούν την ανάδυση αναμνήσεων και σχετικού συναισθηματικού φορτίου. Για παράδειγμα, βάλε σε ένα κουτί στην αποθηκη όλα τα δώρα και τις φωτογραφίες, μην πηγαίνεις στα μέρη που πηγαίνατε μαζί και απέφυγε τους κοινούς φίλους τον πρώτο καιρό, που ο χωρισμός είναι φρέσκος.

5) Απέφυγε να αναζητάς τι κάνει μέσω των social media.

Χωρισμός σημαίνει διακοπή και απομάκρυνση. Αυτό σημαίνει ότι ο πρώην σου πλέον δεν είναι στην ζωή σου, δεν του μιλάς και δεν τον συναντάς πια. Το ίδιο πρέπει να συμβεί και στον εικονικό κόσμο, στα social media. Προσπάθησε να μην παρακολουθείς αν είναι ενεργός στο chat, μην κοιτάς τις φωτογραφίες, τα posts και τα stories του.

6) Κάνε την τεχνική του κόστους-όφελους.

Κάθε σκέψη που κάνεις για τον πρώην σύντροφο σου και την σχέση που είχατε πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είναι στην ανθρώπινη φύση μας όταν χάνουμε κάτι ή κάποιον από την ζωή μας να εστιάζουμε στα θετικά και να αποσιωπούμε όλα τα αρνητικά, κάτι που μας οδηγεί σε μη ρεαλιστικά συμπεράσματα. Για αυτό, θα βοηθούσε να φτιάξεις σε ένα κομμάτι χαρτί μια λίστα με τα θετικά και τα αρνητικά εκείνου ή της σχέσης. Εφόσον ο δεσμός σας τελείωσε, τα αρνητικά θα ξεπερνούν τα αρνητικά. Η λίστα αυτή θα σε βοηθήσει να το αποδεχτείς σιγά σιγά και μπορείς να ανατρέχεις σε αυτή κάθε φορά που το μυαλό σου αναπολεί και ωραιοποιεί την σχέση σας.

Παρόλα αυτά, θα ήθελα να κρατήσεις πως ο χωρισμός είναι μια επώδυνη διαδικασία, την οποία πρέπει να βιώσεις και όχι να καταπνίξεις μέσα σου. Ουσιαστικά θα περάσεις όλα τα στάδια του πένθους, την Άρνηση, τον Θυμό, την Διαπραγμάτευση, την Κατάθλιψη και εν τέλει την Αποδοχή. Μόνο αν επιτρέψεις στον εαυτό σου να νιώσει το καθένα από τα παραπάνω, σε οποιαδήποτε ένταση και με οποιαδήποτε έκφανση έχει ανάγκη ο ψυχισμός σου, θα καταφέρεις να προχωρήσεις με υγιές τρόπο την ζωή σου.

Σου στέλνω ένα ζεστό χαμόγελο και ευχές για επιτυχία στις Πανελλήνιες!

What do you think?

10 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Η “ελλιπής” γυναίκα, παραμένει ΓΥΝΑΙΚΑ!

Τι έχει να μας πει η Ψυχανάλυση σήμερα;