in

Ψtalk: “Νιώθω ξένη, σαν να γεννήθηκα χθες”

Απαντά η Αθανασία Μούγιου, Ψυχολόγος

Γεια σας! Είμαι 21 και τελειώνω το Πανεπιστήμιο. Πριν από 1 μήνα λόγω κάποιων σκέψεων που έκανα, αγχώθηκα πολύ και στεναχωρήθηκα. Την άλλη μέρα ξύπνησα και όλα ήταν περίεργα. Ένιωθα ξένη στο χώρο μου, στον εαυτό μου. Δεν αισθάνομαι μέχρι τώρα κανένα συναίσθημα, δεν έχω καμία επιθυμία, καμία σκέψη, καθόλου αυτοπεποίθηση, σαν να είμαι κανένας. Σα να γεννήθηκα χθες… Τι μπορώ να κάνω; Διορθώνεται αυτή η κατάσταση; Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Από την: Έλενα


Αγαπητή Έλενα,

κατανοώ ότι κάποιες σκέψεις σου, σε επηρέασαν αρκετά. Φυσικά δεν αναφέρεις τι είδους σκέψεις έκανες και σου προκάλεσαν συναισθήματα άγχους και στεναχώριας, θα απαντήσω όσο πιο γενικά μπορώ στα τελευταία ερωτήματα που έχεις που αφορούν το βίωμα του εαυτού σου σαν να είσαι κανένας.

Αρχικά ζητώντας βοήθεια από κάποιον ειδικό, είτε ψυχολόγο είτε ψυχίατρο και δίνοντας του περισσότερες πληροφορίες για όσα βίωσες και πώς σκέφτεσαι και νιώθεις θα μπορέσει να σε βοηθήσει εξατομικευμένα. Η κάθε κατάσταση που βιώνει κάποιος στην ζωή του με την σωστή καθοδήγηση και βοήθεια φυσικά και μπορεί να διορθωθεί. Ίσως σε επηρέασε κάποιο γεγονός ή μία κατάσταση που συνέβη, ίσως αυτό που αναφέρεις πως τελειώνεις το πανεπιστήμιο να σε βρίσκει σε μία φάση ζωής που σου προκάλεσε επιπλέον άγχος.

Η διάσπαση από τον εαυτό,  μπορεί να θεωρηθεί ένας τύπος μηχανισμού αντιμετώπισης. Σε κάποιες περιπτώσεις συμβαίνει ασυνείδητα για να μειώσει την ένταση μίας δυσάρεστης εμπειρίας, είτε αυτή είναι κάτι  ήπιο είτε κάτι πιο σοβαρό.  Ίσως είναι μία αντίδραση με σκοπό να μειωθεί μία  δυσάρεστη εμπειρία, και  οδηγεί σε ένα αίσθημα απομάκρυνσης από τον κόσμο και τον εαυτό με σκοπό να διαχειριστεί το άτομο κάποια συναισθήματα με πιο ήπιο τρόπο. Συχνά άτομα, που βιώνουν το  αίσθημα αποσύνδεσης από τον εαυτό, αναφέρουν ότι αισθάνονται σαν να είναι ένας εξωτερικός παρατηρητής των δικών τους σκέψεων ή του σώματός τους και συχνά αναφέρουν ότι αισθάνονται απώλεια ελέγχου στις σκέψεις ή τις πράξεις τους.

Κάποιοι ενδεικτικοί τρόποι χαλάρωσης είναι: ο διαλογισμός, η διαφραγματική αναπνοή, η ενσυνειδητότητα, όλα τα παραπάνω μπορούν να σε βοηθήσουν να συντονίσεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου.

Επίσης, κάποια είδη ψυχοθεραπείας που μπορεί να βοηθήσουν είναι:

Η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία σκοπό έχει, να μετατρέψει σκέψεις που δεν εξυπηρετούν το άτομο με αποτέλεσμα να τροποποιείται το συναίσθημα και η συμπεριφορά.

Δημιουργικές θεραπείες, η τέχνη ή η μουσικοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει να εξερευνήσεις  και να εκφράσεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου σε ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον.

Φαρμακοθεραπεία:

Ένας ψυχίατρος μπορεί να βοηθήσει με την κατάλληλη χορήγηση φαρμάκων, σε πολλές περιπτώσεις γίνεται συνδυαστικά με την ψυχοθεραπεία.

Παραπάνω αναφέρθηκαν με σκοπό την ενημέρωση, κάποιες γενικές πληροφορίες. Η επίσκεψη σε ειδικό είναι ο μοναδικός τρόπος που μπορεί να βοηθήσει κάθε άτομο που βιώνει κάτι παρόμοιο να ανακαλύψει τρόπους για να διαχειριστεί ότι τον προβληματίζει.

Εύχομαι να βοήθησε η απάντηση, οτιδήποτε χρειαστείς μπορείς να επικοινωνήσεις με την ομάδα του psychoedu.

What do you think?

12 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Σύνδρομο Cotard’s: το Σύνδρομο του «ζωντανού πτώματος»

Ψtalk: “Έχω ιδεοληψίες σχετικά με την αυτοκτονία όμως υπάρχουν στιγμές που κάνω όνειρα”