Ψtalk: “Nοιώθω έντονο άγχος που πολλές φορές δε με αφήνει να κοιμηθώ.”

Ψtalk: “Nοιώθω έντονο άγχος που πολλές φορές δε με αφήνει να κοιμηθώ.”

Γειά σας και χρόνια πολλά!
Εδώ και πολύ καιρό νοιώθω έντονο άγχος που πολλές φορές δε με αφήνει να κοιμηθώ. Ακόμη κι όταν καταφέρω να κοιμηθω ο ύπνος μου διακόπτεται. Νοιώθω κούραση και εξάντληση. Εργάζομαι σε ένα πολύ απαιτητικο περιβάλλον, και νοιώθω πίεση χωρίς ουσιαστικα κάποιος να με πιέζει. Φοβάμαι πως θα απολυθώ. Γενικά μεταφέρω στο περιβάλλον μου αυτή την αγωνία και τον πανικό και έχω κουραστεί και εγώ και οι οικείοι μου. Επισκέφτηκα ψυχολόγο αλλά ακόμη δεν έχω καταλήξει αν θα συνεχίσω τις συνεδρίες. Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν ήμουν ενα άτομο εντελώς αισιόδοξο και χαρούμενο σε υπερβολικό βαθμό θα έλεγα. Χρειάζομαι την συμβουλή σας για να μπορέσω να ανταπεξέλθω.

Από τον/την: Αθανασία


Αγαπητή Αθανασία,

Σε ευχαριστώ πολύ που θέλησες να μοιραστείς μαζί μας τις σκέψεις σου.

Οι αρνητικές σκέψεις, μπορούν να εισβάλλουν στο μυαλό μας αυτόματα και απροειδοποίητα. Όταν αυτό συμβεί, μπορεί να προκαλέσουν διάφορα αρνητικά συναισθήματα, όπως άγχος, ανησυχία, θλίψη,  επειδή το περιεχόμενο τους είναι ενοχλητικό και επαναλαμβανόμενο.

Η ανησυχία γίνεται παθολογική, όταν δεν αντιστοιχεί με το μέγεθος της πραγματικής απειλής. Τα καθημερινά προβλήματα που αφορούν σε θέματα υγείας, οικονομίας, εργασίας, αποτελούν πηγή άγχους, με αποτέλεσμα η ανησυχία για την έκβασή τους να γίνεται ανεξέλεγκτη. Η ψυχοκινητική διέγερση, η ευερεθιστότητα, η εύκολη κόπωση, η δυσκολία στην συγκέντρωση, η μυϊκή ένταση και ο ελλιπής ύπνος, αποτελούν χαρακτηριστικά συμπτώματα. Οι επιπτώσεις των αρνητικών συναισθημάτων αποτελούν για το άτομο, τον εγκλωβισμό του σε μία συνεχή εγρήγορση και αναμονή για μια επερχόμενη καταστροφή. Η καθημερινότητα γίνεται δύσκολη και ανικανοποίητη, ενώ η αδυναμία διαχείρισης του άγχους κατακλύζει τον ψυχισμό και οδηγεί σε καταθλιπτικά συναισθήματα.

Αυτό το οποίο θα πρότεινα, είναι να αναγνωρίζεις τις αρνητικές αυτές σκέψεις που «ξεπηδούν» στο μυαλό σου και να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι είναι αυτόματες και δεν εξαρτώνται από εσένα. Ακόμα, θα μπορούσες να τις γράφεις σε ένα χαρτί και να αξιολογείς κατά πόσο είναι «ρεαλιστικές».

Αν οι σκέψεις αυτές σχετίζονται με κάτι το οποίο σε απασχολεί, καλό θα ήταν να το συζητήσεις είτε με την οικογένειά σου, με φίλους ή άλλα κοντινά σου πρόσωπα. Όταν μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, ανακουφιζόμαστε από το βάρος τους.

Επίσης,  θα ήταν ωφέλιμο να συνέχιζες την καθημερινότητά σου, εντάσσοντας μάλιστα δραστηριότητες. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να ασχοληθείς με το διάβασμα, να δεις σειρές-ταινίες, να κάνεις γυμναστική, να περιποιηθείς τον εαυτό σου και το χώρο σου, να ασχοληθείς με τη μαγειρική. Επίσης όσο είναι εφικτό προσπάθησε να βγαίνεις έξω για περπάτημα ή τρέξιμο.

Εφόσον έχεις ξεκινήσει συναντήσεις με ψυχολόγο, θα ήταν πολύ βοηθητικό να τις συνεχίσεις και να ακολουθήσεις τη δομή των συνεδριών που θα συμφωνήσετε.

Ελπίζω να κατάφερα να σε βοηθήσω έστω και λίγο μέσα από το κείμενό μου και να σου έδωσα τροφή για σκέψη.

Φιλικά,

Λυδία

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Συμμετοχή στη συζήτηση

Archives

Categories