in

Ψtalk: “Nευριάζω εύκολα και κάνω ή λέω πράγματα που μετανιώνω αμέσως!”

Απαντά η Μαρία διονυσία Γεωργουδάκη, Ψυχολόγος

Δεν μπορώ να διαχειριστώ τον θυμό μου, νευριάζω εύκολα και κάνω η λέω πράγματα που μετανιώνω αμέσως! Φωνάζω και νιώθω όλο αυτό να με πνίγει! Θέλω να μπορώ να το ελέγχω πριν πληγώσω τους άλλους με τη συμπεριφορά μου.

Από τον/την:Κοραλία


Καλησπέρα Κοραλία,

σε ευχαριστώ πολύ που μας εμπιστευτικές και έγραψες για τον θυμό σου.

Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που πολλές φορές δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε. Στην διαδικασία αυτή πολλές φορές μπορεί να βγει κάποιος εκτός του ελέγχου του και να πει πράγματα που θα μετανιώσει,  εκεί είναι σημαντικό να μπορείς να επανέλθεις στον διάλογο και να πεις στο άτομο απέναντι ότι δεν θες να το πληγώσεις ότι είσαι θυμωμένη και ότι χρειάζεσαι χρόνο να ηρεμήσεις. Όταν νιώθεις ότι ” πνίγεσαι ” από θυμό πολλές φορές καταλήγεις να αδίκησε για τον τρόπο με τον οποίο μίλησες, ενώ, μπορεί πολύ δικαιολογημένα  να βιώνεις θυμό και έτσι να μην ακουστείς. Αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο να ξανανιώσει αδικία και να ξαναθυμώσεις και όλο αυτό είμαι σίγουρη ότι είναι πολύ κουραστικό. Η αδικία και η μοναξιά που υπάρχει εκεί είναι αβάσταχτη.

Για να μπορείς και εσύ να βιώνεις λίγο πιο ήρεμα όλη αυτήν την πορεία θα έλεγα αρχικά να προσπαθήσεις την ώρα που είσαι πολύ θυμωμένη να πάρεις μια ανάσα και λίγο χρόνο μόνη σου, παρατήρησε την αναπνοή σου, την σωματική σου αντίδραση(προειδοποιητικά σημάδια ), ασχολήσου ή σκεψου κάτι ευχάριστο  και σε νέο χρόνο να επανέλθεις για να πεις τον λόγο που θύμωσες (μιλώντας στο πρώτο πρόσωπο και χωρίς κριτική) και έτσι να έχεις περισσότερες πιθανότητες να μην νιώσεις αδικία,ενοχές  και μην πληγωθει κάνεις (όσο είναι δυνατόν, καθώς τα δυσάρεστα συναισθήματα πολλές φορές ανακινούν άλλα). Επίσης είναι σημαντικό να εντοπίσεις τις πηγές του θυμου σου και την πηγή του καθημερινού σου στρες. Κάνε δράση αντί για φωνές διάλεξε να μην ασχοληθείς με κάτι που θα σου φέρει θυμό. Είναι πάντα το ίδιο; Μήπως έχει τελικά να κάνει με κάτι βαθύτερο από αυτό;

Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι να μάθεις να υποστηρίζεις τα όρια σου. Διότι ο θυμός πάντα είναι ένδειξη ότι ξεπερνιούνται τα όρια του οργανισμού και αυτός φυσικά αμύνεται.  Αυτό μπορεί να έχει να κάνει με την ζωή σου στο τώρα, αλλά κυρίως με τα μοτίβα του παρελθόντος.  Για αυτό το λόγο θα πρότεινα να δοκιμάσεις κάποια στιγμή να μιλήσεις σε κάποιον ειδικό .

Εύχομαι καλή αρχή στο νέο σου ταξίδι, να φροντίζεις και να υποστηρίζεις τον εαυτό σου. Ότι χρειαστείς παραμένω διαθέσιμη.

What do you think?

12 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

ΤΟ «ΤΕΡΑΣ» ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΟΜΑΝΙΑΣ

Μοναξιά: Ευεργέτημα ή Εφιάλτης;