in

Ψtalk: “Δεν μου αρέσει να μιζεριάζω χωρίς λόγο”

Απαντά η Σοφία Μιχαηλίδου, Ψυχολόγος

Γεια σας! Είμαι 28 χρονών και γενικά έχω περάσει πολλά ανά διαστήματα. Κακοποίηση, κακές σχέσεις, κατάθλιψη, άγχος, κρίσεις πανικού, απώλεια γονέα, απογοήτευση από πολλούς ανθρώπους.. Όχι όλα μαζί ταυτόχρονα ευτυχώς! Μόλις ξεπερνούσα το ένα και επιτέλους ένιωθα καλά, ερχόταν κάτι άλλο. Παρόλα αυτά βρήκα τα πατήματα μου και τις ισορροπίες μου και τα έχω διαχειριστεί πολύ όμορφα μέσα μου. Προσπαθώ γενικά στο καθετί να βλέπω το καλό και να είμαι θετικός και χαρούμενος άνθρωπος, και τις περισσότερες φορές το καταφέρνω περίφημα! Το πρόβλημα μου είναι ότι πλέον όταν μου συμβαίνει κάτι πολύ καλό αντί να το ευχαριστηθώ φοβάμαι ότι αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι ακόμα χειρότερο. Τώρα πχ είμαι σε μια φάση της ζωής μου που μου ήρθε μια δουλειά ουρανοκατέβατη που ούτε καν φανταζόμουν ότι θα μπορούσε να μου τύχει και εγώ τρώγομαι με τα ρούχα μου, αγχώνομαι και στεναχωριέμαι χωρίς λόγο.. Ξέρω ότι η ζωή κάνει κύκλους και θα υπάρχουν και τα όμορφα και τα άσχημα όμως θέλω τα όμορφα να τα ζω. Δεν μου αρέσει να μιζεριάζω χωρίς λόγο.

Από την: Μαρία

Αγαπητή Μαρία,

χαιρόμαστε που μοιράστηκες μαζί μας τις σκέψεις που σε απασχολούν αυτό το διάστημα. Φαίνεται πως μόλις στα 28 σου έχεις βιώσει αρκετά επιβαρυντικές καταστάσεις  οι οποίες σε μεγάλο βαθμό θα σε έχουν ταλαιπωρήσει αρκετά. Με την σειρά μου θα ήθελα να σου εκφράσω τις δικές μου σκέψεις μετά την ανάγνωση της ιστορίας σου.

Είναι απολύτως λογικό να είσαι φοβισμένη και τραυματισμένη μετά από τη βίωση δύσκολων συναισθηματικών αλλά και σωματικών καταστάσεων. Η ανάρρωση, τόσο η συναισθηματική όσο και η σωματική, είναι μια δύσκολη, πολυδιάστατη και μακρόχρονη διαδικασία, η οποία απαιτεί την συνεχή προσπάθεια και ενέργεια του ατόμου. Πολλές φορές  στην διάρκεια του ταξιδιού αυτού μπορεί να προκύψουν αρνητικά συναισθήματα απελπισίας, αίσθηση στασιμότητας, στρες, απουσία θέλησης για συνέχεια ή και παραπάνω ψυχική οδύνη. Ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε συναίσθημα και κάθε εμπόδιο που εμφανίζεται στην διαδρομή προς την ανάρρωση έχει να προσφέρει την δική του πινελιά στον δύσκολο δρόμο που διασχίζει το άτομο.

Με βάση το παραπάνω θα μπορούσε κανείς να πει πως και εσύ ίσως βρίσκεσαι ακόμα στην φάση της ανάρρωσης και της προσαρμογής σε μία νέα καλύτερη  πραγματικότητα. Θα χαρακτήριζα ως πολύ αξιόλογο το γεγονός ότι προσπαθείς να χρησιμοποιείς την θετική σκέψη και την αισιοδοξία ως εργαλεία αντιμετώπισης των δύσκολων καταστάσεων στην ζωή σου. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πώςτα εργαλεία αυτά είναι πάντα αρκετά για να εξαλείφουν οποιοδήποτε  δυσάρεστο συναίσθημα ή οποιαδήποτε αρνητική σκέψη προκύψει. Ο φόβος και η αγωνία που νιώθεις για την καινούργια και καλή δουλειά που έχεις βρει και για την θετική έκβαση των συνθηκών που υπάρχουν στην καθημερινότητα σου, ίσως  μπορούν να εξηγηθούν ως στάδια της προσαρμογής σου σε μια νέα πραγματικότητα. Τα θετικά συμβάντα του παρόντος  έρχονται σε σύγκρουση με το σκληρό παρελθόν στο οποίο είχες μάθει να ζεις. Παρόλο αυτά θα ήταν αρκετά ωφέλιμο αν προσπαθούσες να αποφύγεις την γενίκευση της καταστροφολογικής σκέψης «όταν μου συμβαίνει κάτι πολύ καλό, αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι ακόμα χειρότερο» σε κάθε μη γνώριμη συνθήκη που προκύπτει στην ζωή σου. Το γεγονός ότι παλαιότερα ένα αρνητικό συμβάν εμφανιζόταν έπειτα από ένα θετικό δεν σημαίνει πως έχει εδραιωθεί ένα μοτίβο στον τρόπο που θα εξελίσσονται τα πράγματα στην ζωή σου. Η ροή αυτή δεν θα σε ακολουθεί για πάντα.

Ακόμα, θα ήταν λειτουργικό αν προσπαθήσεις να αναπλαισιώσεις τα αρνητικά βιώματα που έχεις ζήσει. Εδώ θα ταίριαζε η φράση που συνηθίζουμε να λέμε «ό,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό». Με άλλα λόγια  η προσπάθεια που κατέβαλες  και η δύναμη που διέθεσες για να ανακουφιστείς από τα αρνητικά συναισθήματα που σε ακολουθούσαν, σε βοήθησαν να ανταπεξέλθεις και να επιβιώσεις από ό,τι έζησες. Θα μπορούσες λοιπόν να δώσεις μια νέα ερμηνεία στις δυσκολίες που συνάντησες στην ζωή σου, η οποία δεν θα σου δημιουργεί φόβο και τρόμο. Θα ήταν χρήσιμο, για παράδειγμα, να σκεφτείς ότι οποιαδήποτε αρνητική περίοδος στην ζωή σε βοήθησε να αναπτύξεις τεχνικές για το πώς θα διαχειριστείς μια παρόμοια κατάσταση στο μέλλον με μεγαλύτερη ψυχραιμία και αποτελεσματικότητα. Να μάθεις τι όντως σε βοηθάει σε μια περίοδο κρίσης και τι όχι. Να ενισχύσει με τον τρόπο της την ανάπτυξη της αυτογνωσίας σου.

Τέλος, είναι σημαντικό να θυμάσαι πως σε περίπτωση που νιώθεις μεγάλη πίεση και δυσκολία να διαχειριστείς  ό,τι συμβαίνει στην ζωή σου υπάρχει πάντα η επιλογή να αναζητήσεις την βοήθεια κάποιου επαγγελματία ψυχικής υγείας. Η διαδικασία αυτή μπορεί να σε βοηθήσει να ενδυναμώσεις τον εαυτό σου , να αυξήσεις τα ψυχικά σου αποθέματα και να αφήσεις πίσω σου το παρελθόν  επενδύοντας την θετική σου ενέργεια στο παρόν και στο μέλλον.

Οτιδήποτε άλλο χρειαστείς είμαστε στην διάθεσή σου.

*Η στήλη Ψtalk έχει περισσότερο συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν αντικαθιστά την Ψυχοθεραπεία ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο παρέμβασης.

Στείλε και εσύ τον δικό σου προβληματισμό ανώνυμα και λάβε απάντηση από ειδικό ψυχικής υγείας εδώ

What do you think?

13 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψυχοσωματικά Συμπτώματα: Όταν η ψυχή “ξεσπά” στο σώμα

Πώς να ελέγξω τον θυμό μου πριν χάσω τον έλεγχο;