in

Ψtalk: “Η καθημερινότητα μου είναι γεμάτη αγχωτικές ανεπιθύμητες σκέψεις.”

Απαντά η Λυδία Μούρτου, Ψυχολόγος

Είμαι 21 χρονών και η καθημερινότητα μου είναι γεμάτη αγχωτικές ανεπιθύμητες σκέψεις. Σκέψεις φοβικές, σκέφτομαι οτι ακριβώς δε θα ήθελα ποτέ να συμβεί, νιώθω σαν να τρελαίνομαι, σαν να μην είμαι φυσιολογική. Το κακό που κάνω είναι οτι ταυτίζομαι με τις σκέψεις μου, νιώθω οτι είμαι κακός άνθρωπος επειδή σκέφτομαι πολλές φορές τα χειρότερα σενάρια για ανθρώπους που υπεραγαπώ και ποτέ δε θα ήθελα να πάθουν κάτι κακό. Πάνω που καταφέρνω και βρίσκω μια ισορροπία, μετά απο μέρες μπορεί να σκεφτώ αα το ξεπέρασα είμαι καλά και στο καπάκι πάλι πέφτω και πάλι απ την αρχή. Κουράστηκα

Από τον/την: Κ.


Αγαπητή Κ.,

Σε ευχαριστώ πολύ που θέλησες να μοιραστείς μαζί μας τις σκέψεις σου.

Καταλαβαίνω πως αυτό που περιγράφεις σε έχει δυσκολέψει αρκετά. Οι αρνητικές σκέψεις, μπορούν να εισβάλλουν στο μυαλό μας αυτόματα και απροειδοποίητα. Όταν αυτό συμβεί, μπορεί να προκαλέσουν διάφορα αρνητικά συναισθήματα, όπως άγχος, ανησυχία, θλίψη,  επειδή το περιεχόμενο τους είναι ενοχλητικό και επαναλαμβανόμενο. Μερικές κατηγορίες αρνητικών σκέψεων είναι οι εξής :

  • Φόβος θανάτου για τον εαυτό μας ή για τα αγαπημένα μας πρόσωπα.
  • Σκέψεις σεξουαλικού περιεχομένου.
  • Σκέψεις που αφορούν τις διαπροσωπικές μας σχέσεις.
  • Σκέψεις θρησκευτικού περιεχομένου.
  • Σκέψεις σχετικά με θέματα υγείας.

Είναι σημαντικό να αντιληφθείς ότι οι σκέψεις αυτές είναι απλώς σκέψεις και εμφανίζονται χωρίς τη θέλησή σου, προκαλούν αγωνία, αλλά έχουν μικρή σημασία στην «πραγματική» σου ζωή. Αυτό που τις ενδυναμώνει είναι το γεγονός ότι εστιάζεις υπερβολικά σε αυτές , ανησυχείς για τη σημασία τους, ίσως νιώθεις ντροπή και τις κρατάς κρυφές από τους γύρω. Όλοι μας έχουμε αυτόματες αρνητικές σκέψεις, αλλά όσο ενοχλητική κι αν είναι μία σκέψη, από μόνη της δεν μπορεί να σε βλάψει.

Αυτό το οποίο θα σου πρότεινα, είναι να αναγνωρίζεις τις αρνητικές αυτές σκέψεις που «ξεπηδούν» στο μυαλό σου και να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι είναι αυτόματες και δεν εξαρτώνται από εσένα. Ακόμα, θα μπορούσες να τις γράφεις σε ένα χαρτί και να αξιολογείς κατά πόσο είναι «ρεαλιστικές».

Αν οι σκέψεις αυτές σχετίζονται με κάτι το οποίο σε απασχολεί, καλό θα ήταν να το συζητήσεις είτε με την οικογένειά σου, με φίλους ή άλλα κοντινά σου πρόσωπα. Όταν μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας, ανακουφιζόμαστε από το βάρος τους.

Επίσης,  θα ήταν ωφέλιμο να συνεχίζεις την καθημερινότητά σου, εντάσσοντας μάλιστα δραστηριότητες. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να ασχοληθείς με το διάβασμα, να δεις σειρές-ταινίες, να κάνεις γυμναστική, να περιποιηθείς τον εαυτό σου και το χώρο σου, να ασχοληθείς με τη μαγειρική. Επίσης όσο είναι εφικτό προσπάθησε να βγαίνεις έξω για περπάτημα ή τρέξιμο.

Εάν περνάει ο χρόνος και παρατηρείς πως οι σκέψεις σου εξακολουθούν να εμμένουν με την ίδια ένταση, θα ήταν καλό να επισκεφθείς και να συζητήσεις με έναν ειδικό ψυχικής υγείας.

Ελπίζω να κατάφερα να σε βοηθήσω έστω και λίγο μέσα από το κείμενό μου και να σου έδωσα τροφή για σκέψη.

Φιλικά,

Λυδία

What do you think?

14 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Γονεϊκές Ενοχές

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΡΟΦΗΣ ΜΕΡΟΣ Β: Ψυχογενής Βουλιμία και Θεραπεία Διατροφικών Διαταραχών.