in

Ψtalk: “Φέτος δίνω πανελλήνιες, θεωρώ πως μέσα στην καραντίνα δεν έμαθα κάτι.”

Απαντά η Λυδία Μούρτου, Ψυχολόγος

Καλημέρα…είμαι 17 χρόνων και φέτος δίνω πανελλήνιες… δυστυχώς όμως με την καραντινα έχουμε κλειστεί μέσα… αγχώνομαι πολύ και δεν έχω όρεξη πλέον να διαβάσω.. θεωρώ πως μέσα στην καραντίνα δεν έμαθα κάτι και δεν έκανα βήματα μπροστά…Αυτό με έχει επηρεάσει ξέρω ότι πρέπει να τα δω αλλιώς τα πράγματα αλλά δεν προσπαθώ να το αλλάξω…οι πανελλήνιες μου θα είναι μια αποτυχία.

Από τον/την:  Σταυρούλα


Αγαπητή Σταυρούλα,

Καταρχάς σε ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεσαι τις σκέψεις και τις ανησυχίες σου μαζί μας.

Η περίοδος που διανύουμε αποτελεί μία πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους μας, η οποία περιλαμβάνει τόσο τη θετική, όσο και τη λιγότερο θετική της πλευρά. Όλη αυτή την τρέχουσα κατάσταση, έρχονται να συμπληρώσουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις –για όσους προετοιμάζονται να δώσουν-, οι οποίες αποτελούν μία -κατά βάση- πιεστική και αγχογόνα διαδικασία. Καταλαβαίνω επομένως την εξάντληση και τη μειωμένη όρεξη που αναφέρεις.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν ένα «σταθμό» στο ταξίδι της ζωής σου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως την καθορίζουν στο 100%. Ωστόσο, όπως και καθετί με το οποίο αποφασίζουμε να καταπιαστούμε (είτε είναι κάποια εργασία, είτε κάποιο άθλημα κλπ), χρειάζεται προετοιμασία και πρόγραμμα.

Αρχικά, αυτό το οποίο θα πρότεινα είναι μία προετοιμασία του περιβάλλοντος που θα χρησιμοποιήσεις για τη μελέτη σου. Μπορείς για παράδειγμα, να βρεις ένα σημείο του σπιτιού (ή του δωματίου σου) και να το διαμορφώσεις έτσι ώστε να σε κάνει να νιώθεις άνετα και να σου προσφέρει την απαιτούμενη  ησυχία, για να ξεκινήσεις το διάβασμά σου. Επίσης την ώρα που θα αποφασίσεις να αρχίσεις τη μελέτη, καλό θα ήταν να απομακρύνεις το κινητό-υπολογιστή-λάπτοπ-τάμπλετ, ώστε να μην μπαίνεις στον πειρασμό να πλοηγείσαι στο internet και τα social media (αν βέβαια χρειαστείς την τεχνολογία για το διάβασμά σου, προσπάθησε να αποφύγεις τυχόν πειρασμούς).

Όμως πέρα από την οργάνωση του διαβάσματος, χρειάζεται και η οργάνωση των διαλειμμάτων, καθώς είναι πολύ σημαντικό να ξεκουράζεσαι και να ανακτάς δυνάμεις. Επομένως προσπάθησε να κάνεις περίπου 15’ διάλειμμα ανά 1 ώρα. Ακόμα, όταν σταματάς τη μελέτη σου, απομάκρυνε τα βιβλία και κάνε κάτι που σε χαλαρώνει!

Τελευταίος αλλά πολύ σημαντικός, είναι ο τρόπος ζωής που κάνεις όλη αυτή την περίοδο (αλλά και γενικότερα).   Ο καλός ύπνος (8 ωρών), η υγιεινή διατροφή (πλούσια σε βιταμίνες) και η μέτρια άσκηση (βόλτες γύρω από τη γειτονιά, περίπατοι με τα αγαπημένα σου πρόσωπα, τρέξιμο), μπορεί να ακούγονται «κλισέ», όμως είναι σύμμαχοί μας στη μείωση του στρες και στη βελτίωση της διάθεσης.

Δοκίμασε επομένως να βελτιώσεις τις συνήθειές σου και σκέψου την ικανοποίηση που θα αισθανθείς όταν πετύχεις το στόχο που έχεις στο μυαλό σου. Οι προσπάθειες που γίνονται απ’ όλους μας τώρα, είναι για διασφαλίσουμε το μετά, αυτό δηλαδή που θα έρθει με το πέρας της καραντίνας. Η σκέψη αυτών που σου έχουν λείψει κι ανυπομονείς να βάλεις κατευθείαν στο πρόγραμμά σου,  είναι που θα σε κάνει να βελτιώσεις τη διάθεσή σου.

Ελπίζω μέσα από αυτό το κείμενο να σε βοήθησα και να σου έδωσα τροφή για σκέψη.

What do you think?

13 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Σχιζοφρένεια: Στα ”άκρα” των ψευδαισθήσεων.

Τα Ψυχολογικά Τρικ της Προπαγάνδας