Ψtalk: “Έχω διαγνωστεί με κατάθλιψη και μελαγχολία. Είμαι σε απόγνωση”
ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn

Ψtalk: “Έχω διαγνωστεί με κατάθλιψη και μελαγχολία. Είμαι σε απόγνωση”

Έχω διαγνωστεί με κατάθλιψη και μελαγχολία.Αν και παίρνω φαρμακευτική αγωγή πολύ λίγες φορές νιώθω καλά. Έχω βαρεθεί, μερικές φορές μου έρχεται να βάλω ένα τέλος. Είμαι σε απόγνωση!!!!!!

Από τον/την:ΜΑΡΙΛΙΑ


Αγαπητή Μαρίλια,

Από το μήνυμα σου «ακούω» την ανάγκη σου να βρεις λύση! Γράφεις πως παίρνεις φαρμακευτική αγωγή, όμως δεν αναφέρεις τίποτα για ψυχοθεραπευτική υποστήριξη! Αυτό που τονίζω συχνά είναι πως τα φάρμακα δεν αποτελούν λύση κανενός προβλήματος, μόνο προσωρινή ανακούφιση! Είναι βασικό να συνδυάζονται με ψυχοθεραπεία -θα μιλήσεις για τις σκέψεις και τα συναισθήματα σου και μέσα από τη διαδικασία αυτή, θα αποκτήσεις δεξιότητες για τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να λύσεις τα θέματα που σε απασχολούν.  Ό,τι κι αν συμβαίνει, όλα αντιμετωπίζονται. Κάθε περίπτωση, βέβαια, με διαφορετικό τρόπο. Η κατάθλιψη δεν μπορεί να υποχωρήσει χωρίς πολύπλευρη, συστηματική παρέμβαση.

Το κλειδί λοιπόν, για την αντιμετώπιση της είναι η είσοδος σε μία θεραπευτική συμμαχία!

Σου προτείνω τα παρακάτω:

-Πάρε κάποια απόσταση από τα προβλήματά σου για λίγο. Πρέπει να θυμάσαι καλά ότι οι ιδέες μας και τα συναισθήματά μας είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα από τις πράξεις μας.

– Η αναζήτηση θεραπείας με έναν ειδικό ψυχικής υγείας είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα.  Μην ξεχνάς επίσης ότι μπορεί να υπάρχουν και ομάδες αυτοβοήθειας τόσο στην κοινότητά σου όσο και στο διαδίκτυο.

-Μην φοβάσαι να ζητάς βοήθεια, αντίθετα είναι ανθρώπινο και θα σε ανακουφίσει. Μερικοί άνθρωποι που θα μπορούσες να ζητήσεις βοήθεια τώρα είναι οι ακόλουθοι:

  • Ένας καλός σου φίλος / φίλη,
  • Ένας στενός σου συγγενής που εμπιστεύεσαι (γονιός, αδελφός, αδελφή, θείος, ξάδελφος κλπ),
  • Ένας ψυχολόγος ή ένας ψυχίατρος που μπορεί να γνωρίζεις.

-Σκέψου για λίγο το εξής: «Το τέλος-όπως περιγράφεις – δεν είναι κάτι που επιλέγουμε. Συμβαίνει όταν ο πόνος που νιώθουμε είναι βαρύτερος από τα μέσα που πιστεύουμε ότι έχουμε για να τον αντιμετωπίσουμε». Νιώθεις περισσότερο πόνο απ’ όσο μπορείς να διαχειριστείς αυτήν τη στιγμή.

-Μπορείς να αντιμετωπίσεις τις ιδέες σου να βλάψεις τον εαυτό σου αν κάνεις ένα από τα δυο πράγματα: 1) βρίσκοντας ένα τρόπο να μειώσεις τα επίπεδα του πόνου που αισθάνεσαι ή 2) βρίσκοντας έναν τρόπο να αυξήσεις τα μέσα που έχεις να τον αντιμετωπίσεις.

Να θυμάσαι πως: η κατάθλιψη δεν είναι εύκολη δουλειά, θα  κοπιάσεις και θα αγωνιστείς , πετυχαίνοντας σε ορισμένες προσπάθειες και αποτυχαίνοντας σε άλλες, παίρνοντας κουράγιο από το γεγονός ότι δεν είσαι μόνη σου! Όταν έχεις γρίπη, δεν το αγνοείς και ούτε ελπίζεις να περάσει από μόνο του. Το ίδιο ισχύει και για την κατάθλιψη- με τη διαφορά ότι απαιτεί συνδυασμό ψυχοθεραπείας και φαρμακευτικής αγωγής. Χρειάζεται να την αντιμετωπίσεις!

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Γραμμένο από
Παναγοπούλου Ειρήνη, Κλινική Ψυχολόγος, MSc.

Archives

Categories