in

Ψtalk: “Αυτήν την περίοδο το σωματικό μου άγχος με έχει πεθάνει.”

Απαντά η Ειρήνη Σαρρή, Ψυχολόγος

Αυτήν την περίοδο το σωματικό μου άγχος με έχει πεθάνει με πονοκεφάλους και προβλήματα στο στο στομάχι…Οι επόμενες 20 μερες είναι βασανιστικές …δύσκολα μαθήματα για την εξεταστική, μαθήματα οδήγησης που με δυσκολεύουν, σήμερα κόπηκα στα σήματα και νιώθω χαζή, θα αρχίσω μια δουλειά που δεν μου αρέσει αλλά ντρέπομαι να φύγω γενικά δεν μπορώ να χαρώ καμία καλή στιγμή λόγω του κόμπου που έχω στο στομάχι για όλα αυτά και για το αν θα τα καταφέρω ώστε να είναι περήφανοι οι γονείς μου.

Από τον/την: Γιώτα


Γεια σου Γιώτα,

Από αυτά που γράφεις βλέπω πόσο φορτισμένη είσαι, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά, αναφορικά με το πόσες σκέψεις στροβιλίζουν το κεφάλι σου, σχετικά με τα όσα βιώνεις αυτήν την περίοδο. Με την σειρά μου θέλω να σε ευχαριστήσω που θέλησες να μοιραστείς μαζί μας τους προβληματισμούς σου και το πως βιώνεις τις καταστάσεις που σου έχουν παρουσιαστεί.

Αρχικά βλέπω πως χρησιμοποιείς αρνητικό λεξιλόγιο για το πρόσωπο σου <<νιώθω χαζή, ντρέπομαι >>.. και εμφανίζεις μία αντίσταση ως προς τις δυνατότητες σου. Όλο αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι πως έχεις υιοθετήσει όλο αυτό τον αρνητισμό και υποβαθμίζεις κατά αυτόν τον τρόπο τον εαυτό σου. Ποιοι ή ποιες καταστάσεις σε έφεραν σε αυτήν την θέση με  αποτέλεσμα να σε υποβιβάζεις και να μην πιστεύεις σε αυτά που κάνεις?

Για να το κάνω και με εγώ με την σειρά μου πιο κατανοητό σε σχέση με αυτό που βιώνεις,          σωματοποίηση θεωρείται η έκφραση ψυχολογικών ή συναισθηματικών προβλημάτων ως σωματικά συμπτώματα. Ο έντονος πονοκέφαλος και ο στομαχόπονος αποτελούν ένα τυπικό παράδειγμα, όπως και  η εμφάνιση εξανθημάτων στο σώμα. Το άγχος σε τέτοιο βαθμό κάνει το άτομο να δυσκολεύεται να επιτελέσει καθημερινές δραστηριότητες και νιώθει ανήμπορο.

Το χρόνιο στρες με την σειρά του, διαρκεί πολύ και μας κάνει να αισθανόμαστε ότι δεν μπορούμε να το ελέγξουμε ( μη ελεγχόμενο χρόνιο στρες), αποτελεί απειλή για την υγεία και την ψυχική μας ισορροπία.

Το άγχος αποτελεί ένα δυσάρεστο υποκειμενικό βίωμα και συνοδεύεται από την σκέψη ότι κάτι κακό θα συμβεί. Η συναισθηματική αντίδραση που παρουσιάζει το άτομο είναι πολύ πιο έντονη, από την εκτίμηση της πραγματικότητας.

Έτσι βασικό χαρακτηριστικό του άγχους είναι το να συνειδητοποιήσει το άτομο, ότι η αντίδραση που εκδηλώνει δεν απαντά στον ρεαλισμό αλλά είναι υπερβολική.

Μερικές συμβουλές που θα μπορούσα να σου δώσω αναφορικά με το άγχος που βιώνεις…

  • Να υιοθετήσεις έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, συχνή σωματική άσκηση, ενυδάτωση του οργανισμού σου και υγιεινή διατροφή που θα σταθεροποιήσει την γλυκόζη στο αίμα σου         ( φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς…)
  • Να αφιερώνεις χρόνο με τους φίλους σου ή  για τον εαυτό σου στο να κάνεις πράγματα που σε ευχαριστούν και σε ηρεμούν
  • Κάνε μικρές ιεροτελεστίες για τον εαυτό σου  ( ένα χαλαρωτικό μπάνιο, ένα καλό βιβλίο / ταινία, μουσική)..
  • Προσπάθησε να μειώνεις τις πηγές του στρες σου, για πχ να μην αναλαμβάνεις πολλές ευθύνες ταυτόχρονα
  • Κατέφευγε σε μεθόδους χαλάρωσης ( γράψε το πως αισθάνεσαι σε ένα ημερολόγιο, κάνε αναπνοές…)
  • Επιβράβευσε τον εαυτό σου για κάθε τι μικρό ή μεγάλο που κάνεις
  • Προσπάθησε να αποδεχτείς να αρνητικά γεγονότα. Είναι μέρος της ζωής. Να θυμάσαι ότι δεν μπορείς να ελέγχεις τα πάντα, έτσι να μην αναλώνεις όλη την ενέργεια σου εκεί
  • Ακόμα και να μην τα καταφέρεις κάπου, να θυμάσαι ότι δεν έγινε κάτι, θα προσπαθήσεις ξανά και θα πετύχεις την επόμενη φορά
  • Απόλαυσε τις μικρές στιγμές, η ικανοποίηση και η προσωπική ηρεμία μπορεί να προκύψει και από την πιο μικρή συνθήκη
  • Προσπάθησε να είσαι εστιασμένη στην στιγμή που ζεις

Αυτό που θα σε συμβούλευα στην φάση που βρίσκεσαι τώρα είναι να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, προκείμενου να είσαι σε θέση να ελέγχεις καλύτερα τις αρνητικές σκέψεις και το άγχος σου με αποτέλεσμα να μην εμφανίζεις σε τόσο έντονο βαθμό την σωματοποίηση του. Επιπλέον στο να νιώσεις περισσότερη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση για τον εαυτό σου.

Σε αυτήν την περίπτωση θα βοηθούσε πολύ να απευθυνθείς σε κάποιον γνωσιακό – συμπεριφορικό θεραπευτή (CBT). Μέσα από μία ευρεία γκάμα τεχνικών θα σε βοηθήσει να βρεις τον εαυτό σου και να ελέγχεις περισσότερο τις σκέψεις σου, που με τις σειρά τους ξεσπάνε στο σώμα σου. Θα μάθεις την διαφραγματική αναπνοή, που θα σε βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό κάθε φορά που θα νιώθεις πιεσμένη ή όταν θα εντείνονται οι αρνητικές σου σκέψεις.

Θα σου συνιστούσα να μιλήσεις και ειλικρινά στους γονείς σου, να ανοιχτείς και να τους εξηγήσεις ακριβώς τι νιώθεις και πως το βιώνεις καθώς και το άγχος της έγκρισης που έχεις απέναντι στο πρόσωπο τους.

Για οτιδήποτε χρειαστείς είμαι στην διάθεση σου

Με εκτίμηση,

Ειρήνη,

What do you think?

21 Points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Νιώθω μόνη και δεν ξέρω τι θέλω για το επαγγελματικό μου μέλλον”

Η θετική πλευρά της αναβλητικότητας