in

Ψtalk: ”Πάσχω από Ψυχογενή Βουλιμία.”

Απαντά η Ειρήνη Παναγοπούλου, Κλινική Ψυχολόγος MSc. – Ψυχοθεραπεύτρια

Θα ήθελα να εκφράσω αυτό που προσπαθώ να αντιμετωπίσω εδώ και 3 χρόνια και κανένας γιατρός δεν μπόρεσε να με βοηθήσει… Πάσχω από ψυχογενή βουλιμία. Η καθαρτική συμπεριφορά γίνεται επί καθημερινής βάσεως και δεν το αντέχω άλλο. Θέλω να επιλύσω αυτή την υποτιθέμενη ασφαλή μέθοδο ηρεμίας που αισθάνομαι, όταν συμβαίνει. Θέλω να γίνω καλά και να μπορέσω να ηρεμήσω. Παρακαλώ, πείτε μου, πώς μπορώ να τα καταφέρω;

Από την: Ελιάνα.


Αγαπητή Ελιάνα,

Είναι σημαντικό να κατανοήσεις πως η έξοδος από την συγκεκριμένη διαταραχή περνάει μέσα από την ισορροπημένη διατροφή και την ταυτόχρονη ψυχοθεραπευτική παρέμβαση.

Θα ήθελα να σου πω κάτι, που ίσως γνωρίζεις μιας και είναι μια χρόνια κατάσταση αυτή που ζεις. Το σώμα δεν χάνει κιλά με τον εμετό, γιατί για να λειτουργήσει ο μεταβολισμός χρειάζεται πλήθος θρεπτικών συστατικών, τα οποία του στερείς αποβάλλοντας την τροφή. Και τέλος, λόγω της έλλειψης των θρεπτικών συστατικών, ο οργανισμός δεν καταλαβαίνει ότι χορταίνει κι έτσι μετά τον εμετό έρχεται η πείνα… και μετά το βουλιμικό επεισόδιο… και μετά ξανά ο εμετός… και ζεις σε έναν φαύλο κύκλο που δεν τελειώνει πουθενά.

Σου προτείνω τα παρακάτω:

  • Ειδικότερα η Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις τις αρνητικές πεποιθήσεις και συμπεριφορές σχετικά με την διατροφή, την ψυχολογική σου κατάσταση αλλά και την τροποποίηση αυτών των σκέψεων και συμπεριφορών με θετικές και υγιείς.
  • Αντικαταθλιπτικά- το μόνο που έχει ειδική έγκριση από την υπηρεσία τροφίμων και φαρμάκων για τη θεραπεία της βουλιμίας είναι η φλουοξετίνη- είδος εκτελεστικού αναστολέα επαναπρόσληψης της σεροτονίνης (SSRI).
  • Εκπαίδευση σε θέματα διατροφής για την επίτευξη υγιούς σωματικού βάρους. Σκοπός είναι ένα πρόγραμμα διατροφής, προκειμένου να επιτύχεις φυσιολογικό βάρος και φυσιολογικές διατροφικές συνήθειες.
  • Να τρως τακτικά γεύματα. Αυτό θα μειώσει την ανάγκη για υπερκατανάλωση τροφής.
  • Να είσαι με άλλα άτομα μετά τα γεύματα.
  • Μετά από κάθε γεύμα, απασχόλησε τον εαυτό σου με δραστηριότητες.
  • Βάλε στόχο να ηρεμείς μετά από κάθε γεύμα.
  • Εδώ θα ήθελα να σε ενημερώσω πως σε σοβαρή μορφή και επιπλοκές της υγείας ενδεχομένως  χρειαστεί θεραπεία σε νοσοκομείο.

Να θυμάσαι:

  • Μην απομονώνεις τον εαυτό σου από την φροντίδα της οικογένειας σου και φίλων που ενδιαφέρονται για την υγεία σου.
  • Να είσαι ευγενική με τον εαυτό σου.
  • Μπορείς να τα καταφέρεις! Και να κερδίσεις πίσω τη ζωή σου!

What do you think?

Η σημασία της ψυχικής ανθεκτικότητας σε εποχές κρίσης.

Ένας εαυτός, αγνώστου ταυτότητας.