in , ,

Κάνε την αρχή για να βρεις στήριξη!


Οι τηλεφωνικές γραμμές συμβουλευτικής υποστήριξης παρέχουν άμεση στήριξη σε όσους νιώθουν την ανάγκη να ακούσουν μια βοηθητική φωνή σε μια κρίσιμη για κείνους στιγμήΕιδικά σε περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, κατά την οποία η ψυχική μας υγεία δοκιμάζεται, περιστατικά όπως η κακοποίηση και οι εξαρτήσεις αυξάνονται, οι τηλεφωνικές γραμμές μπορούν να φανούν αρκετά βοηθητικές για πολλούς ανθρώπους. Στελεχώνονται από εκπαιδευμένους στην εκάστοτε περίπτωση επαγγελματίες, όπως ψυχολόγους, ψυχιάτρους και κοινωνικούς λειτουργούς, για να μπορούν να παρέχουν την κατάλληλη βοήθεια.

Για παιδιά και εφήβους:

  • 11525 – Γραμμή «Μαζί για το Παιδί».

Παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς. Μπορείς να απευθυνθείς για ζητήματα συμβουλευτικής, ενημέρωση για άλλους φορείς για το παιδί και την οικογένεια και για ανώνυμες ή επώνυμες καταγγελίες περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00 – 21:00.

Email: 11525@mazigiatopaidi.gr       Web: www.mazigiatopaidi.gr

  • 1107 – Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας.

Άμεση ενημέρωση και επείγουσα συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική στήριξη για θέματα που σε απασχολούν ή αν βρίσκεσαι σε κίνδυνο. Υπάρχει η δυνατότητα διασύνδεσης με κατάλληλες υπηρεσίες και κινητοποίηση μηχανισμών επείγουσας παρέμβασης. Παράλληλα, παρέχει ενημέρωση και συμβουλευτική σε γονείς για θέματα που αφορούν τα παιδιά τους και το γονικό τους ρόλο. Λειτουργεί σε καθημερινή 24ωρη βάση.

  • 1056 – Γραμμή SOS, «Το Χαμόγελο Του Παιδιού».

Η γραμμή είναι αναγνωρισμένη κι ως Εθνική και είναι στη διάθεση κάθε παιδιού και ενήλικα για την παροχή υποστήριξης σε θέματα που τους απασχολούν. Μέσω της γραμμής παρέχονται υπηρεσίες όπως λήψη ανώνυμων ή επώνυμων καταγγελιών για παιδιά σε κίνδυνο, ενεργοποίηση διαδικασιών για άμεση παροχή προστασίας και φροντίδας σε παιδιά που έχουν κακοποιηθεί και βρίσκονται σε νοσοκομεία. Επίσης, γίνεται διαχείριση αιτημάτων φιλοξενίας κακοποιημένων παιδιών στα σπίτια του οργανισμού, παρέχονται κατευθύνσεις για διάφορα ζητήματα και διασυνδέσεις με άλλες υπηρεσίες καθώς και κινητοποίηση εθελοντών δοτών αίματος και αιμοπεταλίων. Είναι διαθέσιμη 24 ώρες και διασυνδεδεμένη με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.

Αξίζει να αναφερθεί πως η γραμμή αυτή έχει ως προέκταση την εφαρμογή Chat 1056, έναν νέο τρόπο άμεσης επικοινωνίας για παιδιά που νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια να μιλήσουν γραπτώς. Μέσω της εφαρμογής τα παιδιά λαμβάνουν συμβουλευτικές υπηρεσίες για οποιοδήποτε πρόβλημα τα απασχολεί. Απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά, λειτουργεί 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες την ημέρα, είναι δωρεάν, ανώνυμη και παρέχει απόλυτη ασφάλεια στη συνομιλία.

Web: www.hamogelo.gr

  • 116 111 – Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών, «Το Χαμόγελο του Παιδιού». 

Παρέχει δωρεάν συμβουλευτική υποστήριξη σε παιδιά και ενήλικες σε θέματα που τους απασχολούν. Διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη φαινομένων βίας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά, για παράδειγμα κακοποίηση, bullying, παράνομη διακίνηση, καθώς και σε περιστατικά εξαφάνισης. Είναι διαθέσιμη πανελλαδικά και λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, κάθε μέρα του χρόνου. Είναι επίσης διασυνδεδεμένη με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.

  • 800 11 32000 – Συνήγορος του Παιδιού.

Είναι διαθέσιμη για καταγγελίες, προβλήματα με δημόσιους φορείς αλλά και γενικότερα προβλήματα καταπίεσης από οποιονδήποτε. Παρέχει πληροφορίες για τα δικαιώματα του παιδιού και του εφήβου, καθώς και το νομικό πλαίσιο της κάθε περίπτωσης. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 με 15:00, αλλά υπάρχει διαθέσιμος τηλεφωνητής όλο το 24ωρο.

Email: cr@synigoros.gr                    Web: www.synigoros.gr/paidi

  • 800 11 800 15 – Γραμμή «Με Υποστηρίζω». 

Απευθύνεται σε εφήβους και τις οικογένειές τους. Παρέχει στήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00 με 15:00.

  • 801 801 1177 – «Γραμμή – Σύνδεσμος».

Είναι μια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας για γονείς, εκπαιδευτικούς και οποιονδήποτε ενήλικα νιώθει την ανάγκη να μιλήσει για ζητήματα που τον απασχολούν σε σχέση με ένα παιδί ή έφηβο. Λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή από τις 9:30 το πρωί μέχρι τις 20:30 το βράδυ.

Web: www.tilefonikigrammi.gr

Για γυναίκες: 

  • 15900 – Γενική Γραμματεία Ισότητας Φύλων.

Η Γραμμή SOS 15900 δίνει τη δυνατότητα σε γυναίκες θύματα βίας ή σε τρίτα πρόσωπα να επικοινωνήσουν άμεσα με έναν φορέα αντιμετώπισης της έμφυλης βίας. Απευθύνεται σε γυναίκες που υφίστανται σωματική κακοποίηση, ψυχολογική ή οικονομική βία, έχουν υποστεί βιασμό ή απόπειρα ή και σεξουαλική παρενόχληση. Παράλληλα, προσφέρει πληροφόρηση για θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης βίας και ανισότητας φύλων, συμβουλευτική και παραπομπή σε άλλες απαιτούμενες υπηρεσίες. Παρέχει άμεση βοήθεια σε έκτακτα και επείγοντα περιστατικά βίας 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο.

Web: www.womensos.gr                  Email: sos15900@isotita.gr

  • 210 8253 253 – «Άλμα Ζωής», Πανελλήνιος Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού. 

Στόχος του Συλλόγου μέσα από αυτή τη γραμμή είναι να μπορέσει να δώσει απαντήσεις σε προβλήματα που απασχολούν τις γυναίκες με καρκίνο του μαστού, σε ό,τι αντιμετωπίζουν με τη διάγνωση και τη διαχείριση της νόσου. Επειδή όμως η ασθένεια αυτή δεν επηρεάζει μόνο τη γυναίκα αλλά και τους οικείους της, η γραμμή είναι διαθέσιμη και για κοντινά πρόσωπα που ενδεχομένως να έχουν ερωτήματα κι ανησυχίες. Λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, 10:00 με 18: 00.

Web: www.almazois.gr

  • 210 9700 814 – Γραμμή SOS, Ελληνικό Δίκτυο Γυναικών Ευρώπης. 

Οι Σύμβουλοι της Γραμμής προσπαθούν να βοηθήσουν στο να «σπάσει η σιωπή» και δίνουν τη δυνατότητα στις γυναίκες – θύματα βίας ή σε τρίτα πρόσωπα να επικοινωνήσουν άμεσα και ανώνυμα. Οι ψυχολόγοι, σύμβουλοι ψυχικής υγείας, ψυχίατροι, κοινωνικοί επιστήμονες και οι νομικοί που πλαισιώνουν την γραμμή δέχονται παραπομπές περιστατικών και συναντούν προσωπικά τα άτομα. Στη γραμμή συμμετέχουν και άτομα που γνωρίζουν ξένες γλώσσες, όπως Αλβανικά, Ρώσικα, Ρουμάνικα, Αγγλικά και Γαλλικά.

Web: www.enowhumanrights.gr

Για εθισμό και εξαρτήσεις: 

  • 1145 – Γραμμή για τις Εξαρτήσεις , ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη».

Η Γραμμή 1145 απευθύνεται σε χρήστες ναρκωτικών και αλκοόλ αλλά και σε ανθρώπους που ασχολούνται παθολογικά με το διαδίκτυο. Παρέχει ενημέρωση για θέματα που αφορούν τις ναρκωτικές ουσίες και πληροφόρηση για υπηρεσίες αντιμετώπισης σε όλη τη χώρα. Προσφέρει ψυχολογική υποστήριξη με εμπιστοσύνη και σεβασμό στο απόρρητο. Λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή, 9:00 – 17:00.

Web: www.kethea.gr                      Email: helpline@kethea-ithaki.gr

  • 1114 – Γραμμή Υποστήριξης για τον Τζόγο, ΚΕΘΕΑ «ΑΛΦΑ». 

Η τηλεφωνική Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης και Τηλεσυμβουλευτικής 1114 έχει στόχο την παροχή ενημέρωσης και βοήθειας για ζητήματα που αφορούν την προβληματική σχέση με τον τζόγο. Απευθύνεται τόσο στα ίδια τα άτομα που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα όσο και στα μέλη της οικογένειας τους. Παρέχει υποστήριξη και συμβουλευτική για καλύτερη διαχείριση της κατάστασης, ενημέρωση για την επίδραση της προβληματικής αυτής ενασχόλησης και παραπομπή σε δημόσια προγράμματα απεξάρτησης από τυχερά παιχνίδια. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 – 21:00.

Web: www.kethea.gr                      Email: 1114a@kethea-alfa.gr

  • 1031 – Τηλεφωνική Γραμμή SOS, ΟΚΑΝΑ.

Η Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1031 παρέχει εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη βραχείας διάρκειας και άμεση βοήθεια και υποστήριξη σε καταστάσεις κρίσεις, όπως σύνδρομο στέρησης, αυτοκτονική συμπεριφορά και πρόληψη υποτροπής. Επίσης, δίνει άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τις ψυχοτρόπες ουσίες και τη χρήση τους, την πρόληψη και τη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης, τη θεραπεία και τον ΟΚΑΝΑ γενικότερα. Στη γραμμή μπορούν να απευθυνθούν χρήστες, άτομα απ’ το περιβάλλον τους, επαγγελματίες του χώρου αλλά και το ευρύτερο κοινό. Λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή, 8:00 με 16:00.

Web: www.okana.gr

  • 210 3617 089 – Ανοιχτή Γραμμή Βοήθειας, 18 ΑΝΩ.

Η Γραμμή απευθύνεται σε όσους αντιμετωπίζουν προσωπικό πρόβλημα ή θέλουν να βοηθήσουν κάποιο οικείο πρόσωπο με ζητήματα χρήσης ουσιών ή επιθυμούν περισσότερες πληροφορίες για τα προγράμματα του 18 ΑΝΩ και τη λειτουργία του. Λειτουργεί 10:00 με 16:00.

Web: www.18ano.gr

Ζητήματα ψυχικής και σωματικής υγείας:

  • 1018 – Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία, Κλίμακα. 

Στόχος της Γραμμής είναι η διαχείριση της αυτοκαταστροφικής κρίσης για να αποφευχθεί ο βραχυπρόθεσμος κίνδυνος και να διασφαλιστεί η παροχή ψυχιατρικής και ψυχολογικής στήριξης. Απευθύνεται σε ανθρώπους που σκέφτονται να αυτοκτονήσουν, έχουν κάνει απόπειρες, έχουν κάποια αυτοκαταστροφική συμπεριφορά, βιώνουν την απώλεια δικού τους προσώπου ή ανησυχούν για κάποιον. Η Γραμμή λειτουργεί σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές, ενώ οι καλούντες έχουν τη δυνατότητα για άμεση συνάντηση με ειδικό μέσα σε 24 ώρες.

Web: www.suicide-help.gr à Κέντρο Ημέρας.     Email: help@suicide-help.gr

  • 1034 – Γραμμή βοήθειας για την κατάθλιψη.

Η Γραμμή Βοήθειας για την Κατάθλιψη παρέχει ψυχολογική και συναισθηματική στήριξη, συμβουλευτική, πληροφόρηση για την κατάθλιψη, αλλά και για άλλα προβλήματα ψυχικής υγείας, ενημέρωση και παραπομπή, όταν χρειάζεται, σε Δημόσιες Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας που βρίσκονται στην περιοχή διαμονής του ενδιαφερομένου. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 με 21:00.

  • 1069 – Τηλεφωνική υποστήριξη καρκινοπαθών.

Στόχος της γραμμής στήριξης είναι η ψυχοκοινωνική στήριξη των ανθρώπων που εμπλέκονται με τον καρκίνο, δηλαδή των ατόμων που πάσχουν αλλά και των κοντινών του ατόμων. Πλέον , αναφέρεται και σε άτομα με άλλες χρόνιες σοβαρές παθήσεις, με σκοπό να τα βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση της κατάστασης. Λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 – 15:00.

Web: www.bestrong.org.gr

  • 210 9234 904 – «ΑΝΑΣΑ», Διατροφικές Διαταραχές.

To Κέντρο Ημέρας ΑΝΑΣΑ, αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της ΑΝΑΣΑ για παροχή πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας, στους πάσχοντες από Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής. Είναι το μοναδικό, στη χώρα μας, Κέντρο Ημέρας εξειδικευμένο στις διατροφικές διαταραχές που παρέχει δωρεάν υπηρεσίες διάγνωσης, θεραπείας και συμβουλευτικής υποστήριξης των πασχόντων και των οικογενειών τους.

Web: www.anasa.com.gr

  • 210 7222 222 – AIDS.

Η συγκεκριμένη γραμμή συνιστά μια ανοικτή συμβουλευτική γραμμή για το AIDS και ανήκει στο ΚΕΕΛΠΝΟ. Λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή, 9:00 με 21:00.

  • 1110 – Ανοιχτή Γραμμή Βοήθειας στην πανδημία.

Σε καιρό πανδημίας η γραμμή αυτή παρέχει ψυχολογική υποστήριξη, συμβουλευτική και καθοδήγηση στους γονείς για διάφορα ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν με τα παιδιά τους.

Άλλες γραμμές: 

  • 197 – Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης. 

Η Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» απευθύνεται σε όλους όσους αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα ψυχοκοινωνικής φύσης και σε άτομα που περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όπως θύματα οικογενειακής βίας, ενήλικοι και ηλικιωμένοι που χρήζουν άμεσης ψυχολογικής και κοινωνικής βοήθειας, άτομα σε κρίση και κίνδυνο ή θύματα φυσικών και άλλων καταστροφών. Λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, κάθε ημέρα του χρόνου.

Web: www.ekka.org.gr à δράσεις à υπηρεσίες.

  • 11528 – Γραμμή «Δίπλα σου». 

Η Γραμμή 11528 αφορά μέλη της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ, δηλαδή λεσβίες, γκέι, αμφί, τρανς κ.α., αλλά και τις οικογένειες τους και εκπαιδευτικούς. Παρέχει υποστήριξη σε όσους έχουν ανάγκη να ακουστούν από κάποιον αλλά και ενημέρωση για θέματα σχετικά με την κοινότητα. Δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω Skype και δωρεάν δια ζώσης συνεδρίες. Λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή 11:00 – 20:00, εκτός επίσημων αργιών.

Web: www.11528.gr

  • 800 11 45551-2-3 – Υποστήριξη Ένοπλων Δυνάμεων. 

Η Γραμμή ανήκει στο Διακλαδικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Ενόπλων Δυνάμεων το οποίο είναι μια εξωνοσοκομειακή δομή παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας. Παρέχει υποστήριξη και παρέμβαση στην κρίση, βοηθά στην πρόληψη και αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών και τη διαχείριση του καθημερινού στρες. Λειτουργεί σε 24ωρη βάση.

Web: https://geetha.mil.gr/diakladiko-kentro-psychikis-ygeias-enoplon-dynameon/

Αν αντιμετωπίζεις οποιαδήποτε κατάσταση η οποία σε θέτει σε κίνδυνο, σου δημιουργεί δυσφορία ή σε προβληματίζει, οι γραμμές είναι ανοιχτές για σένα και υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν πρωτίστως να σε ακούσουν κι έπειτα να σε βοηθήσουν να διαχειριστείς την κατάσταση. Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις το πρώτο βήμα και να μιλήσεις, να ζητήσεις βοήθεια! Η αναζήτηση βοήθειας δε σε καθιστά τρελό ή λιγότερο «δυνατό» από άλλους. Στην πραγματικότητα, αποδεχόμενος πως βιώνεις μια δύσκολη κατάσταση αποδεικνύει πως λειτουργείς με μεγαλύτερη σύνεση!

What do you think?

16 points
Upvote Downvote

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: “Λόγω anxious attachment ζηταω περισσότερη επιβεβαίωση απο το αγορι μου.”

Ψtalk: “Μέσα στην καραντίνα ο ψυχικός μου κόσμος κατέρρευσε ένιωθα αβοήθητη”