Σύμφωνα με μία νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Royal Society Open Science, τα μωρά που γεννιούνται και μεγαλώνουν σε δίγλωσσα σπίτια αλλάζουν το επίκεντρο της προσοχής τους πιο γρήγορα και πιο συχνά σε σχέση με τα μωρά τα οποία μεγαλώνουν σε οικογένειες που μιλούν μία γλώσσα.
Η μελέτη χρησιμοποίησε τεχνολογία καταγραφής οφθαλμικών κινήσεων (eye-tracking) και κατέγραψε το βλέμμα 102 βρεφών κατά την εκτέλεση διάφορων δραστηριοτήτων.
Οι ερευνητές μελέτησαν βρέφη μεταξύ 7 και 9 μηνών. Με αυτόν τον τρόπο απέφυγαν τα πλεονεκτήματα που δίνει σε ένα παιδί το να μιλά μια δεύτερη γλώσσα (“bilingual advantage”), έτσι η μελέτη επικεντρώθηκε στα αποτελέσματα του να μεγαλώνει ακούγοντας δύο ή περισσότερες γλώσσες.
Όταν παρουσιάζονταν δύο εικόνες η μία δίπλα στη άλλη, τα μωρά δίγλωσσων οικογενειών άλλαζαν την προσοχή τους από τη μία εικόνα στην άλλη συχνότερα σε σχέση με τα παιδιά μονόγλωσσων οικογενειών. Η παρατήρηση αυτή προτείνει πως τα παιδιά αυτά εξερευνούσαν περισσότερο το περιβάλλον τους.
Επίσης, όταν μια νέα εικόνα εμφανιζόταν στην οθόνη, τα παιδιά δίγλωσσων οικογενειών κατεύθυναν την προσοχή τους στην νέα εικόνα κατά 33% γρηγορότερα.
Σύμφωνα με τον Dr Dean D’Souza, επικεφαλή της έρευνας :
« Τα δίγλωσσα περιβάλλοντα είναι περισσότερο μεταβλητά και απρόβλεπτα από τα μονόγλωσσα και επομένως πιο δύσκολο να μάθεις σε αυτά.»
«Η έρευνά μας προτείνει πως τα παιδιά δίγλωσσων οικογενειών προσαρμόζονται στο περίπλοκο περιβάλλον τους με το να αναζητούν επιπρόσθετες πληροφορίες»
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ
D’Souza, D., Brady, D., Haensel, J. X., & D’Souza, H. (n.d.). Is mere exposure enough? The effects of bilingual environments on infant cognitive development. Royal Society Open Science, 7(2), 180191. https://doi.org/10.1098/rsos.180191