Βελτιώστε την αυτοεκίμησή σας σε 7 απλά βήματα

Βελτιώστε την αυτοεκίμησή σας σε 7 απλά βήματα


Τι είναι αυτοεκτίμηση ?

Στην ψυχολογία, ο όρος αυτοεκτίμηση χρησιμοποιείται για να περιγράψει την αντικειμενική άποψη ενός ατόμου για την προσωπική του αξία. Με άλλα λόγια, η αυτοεκτίμηση είναι πόσο εκτιμάτε τον εαυτό σας ανεξαρτήτως των περιστάσεων.  Την χαμηλότερη αυτοεκτίμηση έχουμε κατά την διάρκεια της παιδικής ηλικίας. Στην εφηβεία καθώς και την ενήλικη ζωή η αυτοεκτίμηση αυξάνεται.

Τι προκαλεί χαμηλή αυτοεκτίμηση ?

 

Κάποιοι από τους κύριους λόγους χαμηλής αυτοεκτίμησης είναι οι εξής :

 

  • Δυστυχισμένη παιδική ηλικία, όπου οι γονείς ή άλλα σημαντικά πρόσωπα όπως δάσκαλοι ήταν πολύ επικριτικοί.
  • Κακή σταδιοδρομία στην εκπαίδευση που οδηγεί σε έλλειψη αυτοπεποίθησης
  • Αγχώδη συμβάντα κατά τη διάρκεια της ζωής όπως χωρισμός ή οικονομικά προβλήματα
  • Καταχρηστικές σχέσεις είτε στη δουλειά είτε στην προσωπική ζωή
  • Χρόνια ιατρικά προβλήματα που επίσης μπορούν να οδηγήσουν σε έλλειψη αυτοπεποίθησης
  • Ψυχικές διαταραχές όπως κατάθλιψη ή διαταραχές άγχους

Βελτίωση της αυτοεκτίμησης

Παρακάτω αναφέρω 7 τρόπους που μπορείτε να ακολουθήσετε για να βελτιώσετε αποτελεσματικά την αυτοεκτίμησή σας !

 

  1. Αναγνωρίστε τις αρνητικές σκέψεις

 

Για να ξεπεράσετε τις αρνητικές σκέψεις που κάνετε για τον εαυτό σας πρέπει πρώτα να τις αναγνωρίσετε καθώς και να τις προκαλέσετε. Για παράδειγμα μπορεί να  λέτε  φράσεις όπως “ Δεν είμαι αρκετά έξυπνος για να τα καταφέρω” ή “ Δεν έχω καθόλου φίλους”. Καλό θα ήταν να γράψετε σε ένα χαρτί τις φράσεις αυτές και να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας κάθε μέρα ότι  δεν είναι αλήθεια.

  1. Αναγνωρίστε τις θετικές σκέψεις

 

Μία καλή ιδέα θα ήταν να γράφετε και τις θετικές σκέψεις που κάνετε για τον εαυτό σας. Όταν αρχίζετε να νιώθετε χαμηλοί σε αυτοεκτίμηση, διαβάστε αυτές τις θετικές σκέψεις που έχετε γράψει για να νιώσετε καλύτερα. Επίσης κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε είναι κάθε φορά που σκέφτεστε κάτι αρνητικό για τον εαυτό σας να το αντιστρέφεται διαβάζοντας το αντίστοιχο θετικό.

  1. Κρατήστε μόνο τις καλές σχέσεις

Ας είμαστε ειλικρινής, είναι απίθανο όλες οι σχέσεις που έχουμε είτε φιλικές είτε ερωτικές να είναι τέλειες. Κάποιες είναι καλές και μας βοηθούν καθημερινά με την ψυχολογία και τους στόχους μας ενώ άλλες είναι καταχρηστικές και τοξικές και το μόνο που καταφέρνουν είναι να μας “κρατάνε πίσω”. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να προσπαθείτε να αποφεύγετε αυτές τις αρνητικές σχέσεις και να δίνετε όλη τη προσοχή σας στις θετικές.

  1. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας

Πριν προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την αυτοεκτίμησή μας πρέπει να καταλάβουμε πως δεν θα είμαστε τέλειοι κάθε ώρα της ημέρας. Η αυτοεκτίμηση είναι διαφορετική ανάλογα με τις καταστάσεις τις οποίες ζούμε, οπότε δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι πάντα θα είμαστε τέλειοι και θα νιώθουμε όμορφα με τον εαυτό μας κάθε ώρα της ημέρας. Αν αποδεχτούμε αυτό και αντί να προσπαθούμε να είμαστε πάντα τέλειοι, προσπαθήσουμε να ξεπερνάμε τις στιγμές που δεν είμαστε καλά και να συνεχίζουμε με θετικότητα τότε όλα θα είναι καλύτερα.

  1. Μάθετε να λέτε όχι

 

Άνθρωποι με χαμηλή αυτοεκτίμηση λένε πάντα και σε όλους ΝΑΙ, ακόμα και αν αυτό τους προκαλεί άγχος και δυστυχία. Αυτό γίνεται διότι φοβούνται μήπως απογοητεύσουν κάποιον. Το σωστό είναι να είστε δυναμικοί και όπου χρειάζεται να λέτε όχι έτσι ώστε να είστε καλά και με τον εαυτό σας και με τους άλλους.

  1. Βελτιώστε την φυσική σας υγεία

Είναι πολύ πιο εύκολο να νιώθετε ωραία με τον εαυτό σας αν είστε γυμνασμένοι και υγιείς. Προσπαθήστε να εξασκείστε περισσότερο, να τρώτε καλύτερα και να κοιμάστε αρκετά. Καλό θα ήταν να ορίσετε κάποια ώρα ξεκούρασης και χαλάρωσης μέσα στην μέρα. Μπορεί αυτά να είναι μικρές αλλαγές και φαινομενικά ασήμαντες αλλά μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στο πως βλέπετε τον εαυτό σας.

  1. Δεχτείτε προκλήσεις

 

Άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση συνήθως αποφεύγουν προκλήσεις και δύσκολες καταστάσεις. Οπότε το καλύτερο θα ήταν να αρχίσετε να δέχεστε περισσότερες προκλήσεις.

 

Προσπαθήστε κάθε μέρα να πετύχετε τους στόχους σας και μην διστάσετε ποτέ να ζητήσετε βοήθεια. Και να θυμάστε πως το να ζητάς βοήθεια δεν σε καθιστά αδύναμο αλλά δυνατό !

ΚοινοποίησηFacebookLinkedIn
Συμμετοχή στη συζήτηση

Archives

Categories