in

Ψtalk: ”Όταν θυμώνω, γίνομαι άλλος άνθρωπος.”

Απαντάει η Δανάη Διαμαντοπούλου, Ψυχολόγος MSc

Είμαι καχύποπτη προς όλους και όταν θυμώνω, γίνομαι άλλος άνθρωπος και λέω πράγματα, για τα οποία μετανιώνω αμέσως.

Από την: Σπυριδούλα


Αγαπητή Σπυριδούλα,

Καταρχήν θα θέλαμε να σε ευχαριστήσουμε, που μοιράστηκες τον προβληματισμό σου μαζί μας. Είναι σημαντικό να μοιράζεσαι σκέψεις και συμπεριφορές που σε δυσκολεύουν, γιατί με αυτό το τρόπο διευκολύνεις και άλλους ανθρώπους να μιλήσουν.

Όσον αφορά τη συμπεριφορά που περιγράφεις, διαβάζω να λες ότι κάνεις τρία πράγματα που λογικά δεν σου αρέσουν και για αυτό ζητάς μέσα από την πλατφόρμα βοήθεια στο να τα διαχειριστείς.

Πρώτον, είσαι καχύποπτη προς όλους, δηλαδή υποψιάζεσαι όλους τους άλλους, για ότι κάνουν και ίσως εκλαμβάνεις και κάθε ενέργεια τους ως εχθρική, κάτι που νιώθω ότι πρέπει να σου είναι πολύ δύσκολο και κουραστικό να το νιώθεις όλη την ώρα. Δεύτερον, όταν θυμώνεις, γίνεσαι άλλος άνθρωπος και  από όσο μπορώ να καταλάβω αυτό, σε κάνει να υιοθετείς αρνητικές συμπεριφορές. Τρίτον, λες πράγματα, πιθανώς λόγω της συναισθηματικής σου φόρτισης, που μάλλον δεν εννοείς γιατί όπως λες τα μετανιώνεις αμέσως.

Το πιο σημαντικό όμως είναι, ότι αναγνωρίζεις τις δυσλειτουργικές σου συμπεριφορές και αναζητάς τρόπους να βελτιωθείς. Αυτό δείχνει έναν άνθρωπο δυναμικό και αποφασισμένο να αλλάξει. Είναι σημαντικό αφού έχεις αποδεχτεί τις σκέψεις καχυποψίας σου να προσπαθείς συνειδητά να τις υποβάλλεις σε έλεγχο προτού προβείς σε πράξεις.

Προσπάθησε να αποστασιοποιηθείς από την κατάσταση που σε κάνει καχύποπτη για να σκεφτείς και να ηρεμήσεις. Επίσης, ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπιστεί τη καχυποψία είναι, να δομήσεις στις σχέσεις σου την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό εξαρχής.

Σχετικά με τον θυμό σου, ίσως θα ήταν χρήσιμο, όταν νιώθεις να σε κατακλύζει να πάρεις λίγο χρόνο π.χ. μετρώντας μέχρι το 10,  να ανασυγκροτήσεις τις σκέψεις σου και μετά να αποκρίνεσαι στη κατάσταση. Τέλος, κάτι εξίσου βοηθητικό θα ήταν να δημιουργείς τη δική σου χαλαρωτική εικόνα. Το μυαλό μας δεν μπορεί να επικεντρωθεί ταυτόχρονα σε δύο αντίθετες σκέψεις (μία αρνητική και μία θετική). Έτσι, πάρε μερικές βαθιές, αργές αναπνοές και επικεντρώσου σε μια εικόνα που σε ηρεμεί και σε γεμίζει με ευχάριστα συναισθήματα.

Ελπίζω, με τις παραπάνω αρκετά γενικές καθοδηγητικές γραμμές, να νιώσεις, ότι ανακτάς τον έλεγχο της κατάστασης, ώστε να μην αναγκάζεσαι να μετανιώνεις αργότερα για αυτά που είπες πάνω στην έκρηξη θυμού σου, Κάνε μια αρχή και ίσως μπορέσεις να θέσεις και τα θεμέλια για τη διαχείριση της καχυποψίας σου στη συνέχεια. Σε κάθε περίπτωση, καλή αρχή στη προσπάθεια σου.

What do you think?

Comments

Αφήστε μια απάντηση

Loading…

0

Ψtalk: ”Kάθε φορά που μένω μόνη σε εξωτερικό χώρο παθαίνω κρίσεις πανικού.”

Ψtalk: ”Πρέπει να μου περάσει μέχρι να έρθουν οι Πανελλήνιες. Πως θα δώσω έτσι, με κατάθλιψη;”